Toni 0 Postad 29 April , 2005 Farsan har dött och jag har hittat ett köpekontrakt på en plastsnipa -sjöman 22 med en motor ARONA 290 diesel. Jag trodde att jag hade hittat den men båten var ju av trä ??? Är det någon som har en bild på en snipa av den modellen att skicka över så att jag kan se hur den ser ut? Sedan vill jag gärna ha lite koll på vad det är jag har ärvt. Lite info om båten hade varit bra. Kanske tom är någon som vill köpa den :-) Jag är tacksam för all hjälp jag kan få. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Litsegard 0 Postad 13 Maj , 2005 Sjöman22 träsnipa?? De Sjöman22 jag känner till ska vara byggda i Norge och av plast. Sjömann22 finns i en mängd olika utföranden då de byggde på konceptet gör det själv. Båtskrovet har samma form men överbyggnaden och inredning kan variera ganska mycket, vilket gör det svårt att visa hur den ser ut. Jag har en del information om båten som jag ska lägga in till dig senare. :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Litsegard 0 Postad 13 Maj , 2005 ....vad ska du ha för båten då? ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Toni 0 Postad 20 Juni , 2008 Rotat lite. Den var av plast och är nu till salu för 75000 eller högstbjudande :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser