Alekip 0 Postad 30 December , 2015 Tänker eventuellt köpa en Uttern 4100 -85. Undrar om någon här vet något om denna? Planar den lätt, maxfart osv.? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 515 Postad 30 December , 2015 Hej och välkommen till MG! Uttern 4100 har jag ingen erfarenhet av. Har bara sett den. Det är ju en ganska liten båt med relativt platt botten om jag kommer ihåg rätt. Det innebär att den planar ganska lätt (förutsatt att den har rätt motor som är korrekt installerad). För att få reda på maxfart behöver nog forumet få veta vilken motor som sitter på. En nackdel med så pass lite och platt båt är att den blir ganska stampig i sjön. Om du talar om vilka vatten du tänkt använda den i kan säkert forumet hjälpa dig om den är lämplig för just de vattnen. Själv skulle jag inte använda den om inte vattnet är helt platt eller med små vågor som i en liten insjö. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Alekip 0 Postad 30 December , 2015 Tänkte använda den med en 20hp i kustnära vatten, åar och insjöar. Kanske en Crescent 432 s vore bättre i lite vågor? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser