Chha 19 Postad 30 December , 2015 Frugan och jag har idag en 25 fotare som vi använder flitigt, men känner att vi vill ha lite mer utrymme. Vi har tittat på Princess riviera modellerna 28, 32 och 366. Vi har kommit fram till att 32:an är den som passar oss bäst. Det skulle vara kul att höra om vi har några här med erfarenhet och kan ge oss lite info om både bra och mindre bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sebtho 6 Postad 30 December , 2015 Har precis gjort den resan 24 fot till typ 33 fot. En tanke bara. Allt blir dubbelt så dyrt med dubbelt så tung båt som det vart i mitt fall. Dubbla förbrukningen, dubbla motorer med dubbelt pris på service, dubbla drev och så vidare. Dyrare båt plats mm. Det missade jag att tänka på. Mer jobb, tyngre att hantera, dyrare tillbehör och så vidare. Kan vara bra att tänka på. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gotviken 1 Postad 30 December , 2015 Hej! Har gått från en 26 fotare med en motor till en 35 fotare med 2 motorer och visst blir det dyrare men också väldigt mycket bekvämare. Har alltid sagt att det är båtar med en motor som gäller men nu blev det inte så och det känns tryggare att ha 2 motorer om en skulle krångla.visst rasar det blir det inte billigt.... Men vem har sagt att båtlivet är billigt? Försöker man underhålla och byta ut saker efter hand så känns det bättre än att ta allt på en gång Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RikardE 265 Postad 31 December , 2015 Min Princess Riviera var storleken större, så layoutmässigt och liknande vet jag inte. Däremot är det mycket välbyggda båtar. Allt känns riktigt ordentligt tilltaget - det får man nästan bara på äldre båtar.. Visst blir det lite dyrare med en större, men det står inte i paritet till vad man får - allt blir mycket trevligare. Du får en båt som beter sig trevligare i sjön, lättare att lägga till med iom 2 motorer. Vet inte vad det är för motorer i 32:an - borde vara 42:or? 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Chha 19 Postad 31 December , 2015 Min Princess Riviera var storleken större, så layoutmässigt och liknande vet jag inte. Däremot är det mycket välbyggda båtar. Allt känns riktigt ordentligt tilltaget - det får man nästan bara på äldre båtar.. Visst blir det lite dyrare med en större, men det står inte i paritet till vad man får - allt blir mycket trevligare. Du får en båt som beter sig trevligare i sjön, lättare att lägga till med iom 2 motorer. Vet inte vad det är för motorer i 32:an - borde vara 42:or? Den vi tittat på har två KAD44 EDC från 2005, båten är från 94. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JonasAx 31 Postad 1 Januari , 2016 Var och kollade på en Princess 32 Riviera i höstas (rentav samma båt kanske då denna med hade bytt motorer 2005). I mitt tycke mycket trevlig båt då det var nya fräscha dynor och kapell som lyfte intrycket mycket. Dock tycker jag att dessa "moderniseringar" lyfte fram det som inte var gjort än (inredning inuti båten såg inte ut att passa in då den var original, rutor som var krackelerade, m.m.). Hade det inte varit för priset så hade vi nog köpt denna båt men vi hittade en Princess V40 -99 med allt vad det innebär till samma pengar. Dock är V40:n nog dyrare att äga och köra... Lycka till!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Chha 19 Postad 2 Januari , 2016 Ja det låter som det var samma båt och vår reaktion är snarlik din, originalinredningen nere är inte den roligaste. V40 är ju en riktigt fin båt men för vår del är den ett par storlekar för stor. Hoppas ni får massor av glädje med nya båten, vårt sökande fortsätter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RikardE 265 Postad 2 Januari , 2016 De flesta begagnade båtar av bättre fabrikat / något dyrare har oftare ägts av folk som bryr sig än båtar av enklare fabrikat - det är inte vetenskapligt underbyggt. Sagt med detta - försök hitta en båt där mycket är genomgånget, här kan en lite äldre båt vara vettig, jag tittade själv på några V40/V42 men gick på en äldre båt, dels tyckte jag den äldre var snyggare, sen vad den mer genomgången vilket V40 orna vi tittade på inte var, därför föll vårt val då på en Princess 46 Riviera. Nu fiser vi runt i en Fjord 1200. En liten stor båt.. Nästan 12 meter lång, men bara 3,45 smal/ bred. Den är inte lika snygg som en princess men ganska ball. Vettig fart och vettig förbrukning, dubbla 42:or marschar 26-27 knop, tillräckligt smal för att kännas smidig att köra. Att åka med familjen över fjärdar när det blåste 15-20 sekundmeter snett framifrån var heller inga problem.. Fjordbåtarna är väldigt välbyggda, ordentlig inredning som sitter fast. Vet inte om det kanske kan vara ett alternativ för er. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser