Crabmeat 62 Postad 20 December , 2015 Hej, enligt uppgift skall det finnas standard linknivar att köpa, men hittar inte detta. Är det någon som vet något i frågan? Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 498 Postad 20 December , 2015 Tidigare hade jag en arbetskamrat som kitesurfade och hon hade en linkniv. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Funkis 143 Postad 20 December , 2015 Om du bara ska ha kniv till en lina så rekommenderar jag en liten dykarkniv. Välj en kort modell med avkapad spets ( så man inte petar på någon i onödan ) och en syntetslida som lätt fästes där du vill. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 20 December , 2015 (redigerade) Jag vill bestämt hävda att TS menar en kniv som sitter monterad innanför propellern och skär av ev, linor som har hamnat där. Sök på " linavskärare" istället. Redigerad 20 December , 2015 av pseudonym Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 498 Postad 20 December , 2015 (redigerade) Det har du rätt i! Jag vill bestämt hävda att det INTE är en sådan här TS söker. Ledsen att jag lurade iväg tråden åt fel håll tidigare, men linkniv kan vara lite olika saker. Mackey Redigerad 20 December , 2015 av Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Skoter 50 Postad 20 December , 2015 Googla på propcutter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 498 Postad 20 December , 2015 Eller propellerkniv Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 498 Postad 20 December , 2015 (redigerade) Eller rope cutter. Intressant test av olika knivar. Tillägg: Lärde mig just att lägga in en länk till tuben lite snyggare, så jag måste testa Mackey Redigerad 20 December , 2015 av Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crabmeat 62 Postad 22 December , 2015 Jag vill bestämt hävda att TS menar en kniv som sitter monterad innanför propellern och skär av ev, linor som har hamnat där. Sök på " linavskärare" istället. Aha det var ett termologiskt fel. Har personligen inte hört talas om något annat än linkniv i mina kretsar. Tack för tipset. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 757 Postad 22 December , 2015 Har lite kass mottagning å endast mobil där jag är... så kan inte se bilder å film. finns det/går det att meka dit på drev eller behövs det en axel? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Skoter 50 Postad 22 December , 2015 Det finns både för drev och axel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crabmeat 62 Postad 22 December , 2015 (redigerade) Men jag hittar fortfarande inte någon Svensk affär som har något.... Edit: Fast kanske detta kan vara något: http://www.prop-protector.co.uk/ Redigerad 22 December , 2015 av Crabmeat Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser