Gå till innehåll
onsdag 25 december 2024
UffeB

Garmin 721 XS bättre ekolodsbild

Rekommendera Poster

Någon som har erfarenhet av Garmin 721 XS, med sådan där Sharpveiw eller vad dom kallar det så man ser alla vrak och fiskar som på TV:-)

Garmin själva på mässan i Gustavsberg var lite svävande på vad man behövde och vilka givare o.s.v.

Just nu på min Aquador 22C sitter en vanlig Garmin 650.- givare på akterspegeln bredvid knopmätar-paddeln, det funkar bra med den vanliga djupmätningen och man ser typ fiskstim som skuggor, man kan ställa in så det blir små fiskbilder:-) men jag vill ha sådan där "Vi hittade Titanic" bilder.

Har sett i reklamen att det SKA funka men ingen som kan förklara riktigt hur.

Hjälp av någon här som verkligen vet?

Undrar Uffe och längtar till säsongen!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har en 721XS. Jag är mycket nöjd med den efter någon uppdatering, då den vara långsam i kartrenderingen från början. Men det var tydligen en bugg och försvann vid första uppdateringen.

Jag kör med en Aimar CHIRP genomskrovsgivare jag är mycket nöjd med. Men de bilder du vill har kräver väl DownVü eller SideVü. SideVü stöds inte på 721XS vad jag fattat. Däremot kan man nog ha en via NMEA2000 om man vill.

Vill du se strukturer på ett enklare och tydligare sätt under dig är nog DownVü bra för dig. Men de brukar vad jag hört inte klara så djupt eller om man åker för fort, vilket CHIRP givaren gör (under förutsättning att den inte placerats tokigt vid steglister etc). Men det kanske hänt mer på utvecklingen sen jag kollade sist. Jag känner därför vissa som fiskar mycket som kör en std CHIRP givare i kombination med en SideVü.

Peo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för svar.

Det kanske är så att man ska ha ett separat ekeolod/skärm för den bilden, räcker ju med en 5" eller så?

DownVü känns inte lika kul som de där bilderna man ser från de som har Sidevü, tycker jag.

721XS funkar fint som det är det är bara så att jag är prylkär:-)

Uffe

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...