Trissorange 0 Postad 28 April , 2005 Det är så att jag tänkt att sy ett bomtält till min Triss Magnum. Finns det någon som sytt ett redan och har mått, kanske ritning eller skiss på det? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 30 April , 2005 Jag har precis som du planer på att sy ett eget. Förra säsongen sydde jag ett eget bomkapell som blev mycket lyckat, det blev tvådelat med dragkedjan mitt uppepå, kombinerat med lazyjacks. Jag ska i sommar malla för ett bomtält, då ett färdigt kostar 6000:- Plastfilmen till rutorna finns på Clas Ohlson till bra pris. Artnr, 34-4301. 1270mmx660mm. 198:- /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Trissorange 0 Postad 30 April , 2005 Jag med skall malla i sommar eller till hösten för att sy ett bomtält under vintern. Tror med det kommer att bli lyckat. Kollade runt lite efter just rutor till tältet och såg att just clas ohlson har dem man behöver. Vet inte vart man får tag i den billigaste kapell väven men letar man så dyker väl nått upp. Skall med sy ett bomkapell senare men då måste jag nog utrusta storseglet med travare först. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 30 April , 2005 Materialet till bomkapellet kostade totalt 1430:- med dragkedjor och lattor för att hålla ihop sidorna, Kapellsidorna sitter på bommens nederkant med kapellvred. En segelmakare ville ha 3000:- för samma lösning. Jag tror att ett hemmasytt bomtält går på cirka halva priset av ett färdigt. /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Trissorange 0 Postad 30 April , 2005 Tror med att det blir bra mycket billigare att sy ett bomtält en att köpa ett. Sen är det rätt kul att göra saker till sin båt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser