zumpen 2 Postad 28 April , 2005 Hejsan jag ska kolla på en båt imorrn och är väldigt ovan vad gällande båtar! jag har hittat denna på blocket: http://www.blocket.se/view/4904494.htm?caller=abl_s&l=0&c=1&city=0 Och jag hittar INGEN info om denna på nätet =( kan någon vänlig själ kolla den och lägga en åsikt och kanske tipsa om info o bilder på den modellen? jag känner mig otrygg inför imorgon =( alla svar negativa som positiva uppskattas! Tack på förhand! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
laand 1 Postad 28 April , 2005 Hej Fot-antalet är fel. Båten är inte 24 fot utan 23. http://www.boat.no/asp/boats/show.asp?id=15801&mid=24511 Fråga även här, http://www.joda.no/ Joda som märke är en kvalité,- och märkesbåt. Eftersom du inte finner något på nätet kan du också dra slutsatsen att båten är mindre vanlig. Här en till salu i Norge, gott om bilder, http://www.baat.aller.no/baatweb/bmweb.nsf/pages/bater_t_58 Lycka till! Mvh Laand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
laand 1 Postad 28 April , 2005 Hej igen! Taskig länk den sista. Pröva, http://www.baat.aller.no/baatweb/bmweb.nsf/pages/index?opendocument I vänstermarginalen finner du Bruktbörsen, klicka på den länken. Du hamnar nu på ny sida, Leta upp Joda under Alle samt under Maks.fot skriver du 24 fot. Tryck på Sök. Där finner du objektet som är till salu. Lycka till Mvh Laand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zumpen 2 Postad 28 April , 2005 Tack så jätte mycket.. jag letade i timmar utan att hitta någon.. =/ om båten är fin och motor o den biten är bra kan det vara ett vettigt köp då? jag tycker den är fin och den faller mig i smaken förutom att det kanske är lite dyyyyrt att köra i dessa tider men det får man ju leva med..=) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 29 April , 2005 Hej Zumpan! Jag hoppas jag inte trampar någon på tåna när jag skriver. Båten är ju snygg att se på och säkert bra i sig. Nu kom MEN vad är det för Volvo pentamotor i den. Är denna också från sent 70-tal. Så bör du vara riktigt försiktig. Har motorn också gått med sjövattenkylning så ha filttofflorna på dig så du inte gör sönder något. Det är i och för sig inte så himla dyrt att sätta i en ny motor och eventuellt drev men det går ett antal tiotusenkronor... Lycka till med köpet/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
laand 1 Postad 29 April , 2005 Hej Det är som signaturen Nitro skriver. Det är motorn som lägger prisnivån. Bränn ditt krut på den. Kolla vad en ersättningsmotor ligger på i pris innan du tittar på båten. Då vet du också ungefär var totalpriset kommer landa. http://www.inbytesbanken.com/ Märket Joda är ett kvalitetsmärke. Lycka till Mvh Laand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lanzar 0 Postad 29 April , 2005 Den har vackra former för att vara från slutet på 70-talet...! Den är fin att titta på ivarjefall så för den sakens skulle behöver du inte avstå den! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zumpen 2 Postad 29 April , 2005 Ok det är motorn som är haken här hör jag.. vad ska man fråga om en motor vid köp då? ska man fråga om service o sånt, vad som är bytt, vilka är slit delarna som man skall akta sig för då? vad kan man peka på som säger att motorn är dålig? bara några timmar kvar innan jag åker o tittar nu..=) Mvh/Nicklas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 29 April , 2005 Hej igen! Hoppas du inte hunnit åka bort och titta på båten. Du skall veta att en båtaffär inget man gör upp på stuts. Ta det lugnt. Låt ägaren berätta om båten, hur länge han/hon haft denna. Om det är något som denne vet är på gång. Ta gärna bilder så du efteråt i lugn och ro kan titta på, eller maila hit någon ifall du vill diskutera någon detalj osv. Angående motorn titta efter rostfläckar, vattengenomslag, fråga hur länge den suttit i, när avgaslimpan, svanhalsen och impellern är bytta, hur ofta och vad för olja som används... Lycka till/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zumpen 2 Postad 29 April , 2005 Så nu har jag tittat på den! den var otroligt fin utvändigt då jag knappt kunde se en skråma eller nåt defekt på skrovet! innuti fanns ju lite ix att göra det bättre.. dock var dynorna riktigt hela o fina. kapellet var helt ok med. problemet är att han som äger båten nu knappt vet att det är en båt, han tog den i inbyte vid en affär av nåt slag förra året, han kunde inte svara på någonting tyvärr =( funderar på att luska ut vad förra ägaren heter o kontakta honom, men min far som är mycket båtvan skall följa med på söndag och ge ett utlåtande =) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
laand 1 Postad 29 April , 2005 Hej Det låter som du skall kolla ägarförhållandet på båten. Är betald av nuvvarande ägaren. Är båten försäkrad isåfall var? Kolla båt resp motornummer. Är båten stulen? osv. Hasta inte! Lycka till! Mvh Laand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 29 April , 2005 Hej igen! Det var trevligt att få lite feedback på inläggen. Det som Laand skriver om att verkligen ta reda på ägarförhållandena är ovillkorliga. KÖP INTE BÅTEN IFALL DU INTE FÅTT KONTAKT MED DEN FÖRRA ÄGAREN!!! Lycka till/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zumpen 2 Postad 2 Maj , 2005 Tja igen =) jag har ny köpt båten.. fick ner den till 90.000 och ägaren står för service av motor o drev innan han också hjälper mig med sjösättning, har lagt handpenning 10% och kommer att ge fullbetalning efter att den provkörts i sjön.. =) nu har jag massor av pyssel att göra dom närmsta 2 veckorna i form av polering och fenissa..=) sånt är bara skoj.. har en framtids plan att lägga i en diesel när denna motor ger upp.. för denna båt tänker jag ha lääääänge.. =) tack för eran hjälp o feedback.. /Nicklas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Riwallen 1 Postad 2 Maj , 2005 Man får gratulera till en bra deal. Hoppas du får en skön och problemfri sommar. :-tackar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 2 Maj , 2005 Lycka till och ha en bra sommar!/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
laand 1 Postad 7 Maj , 2005 Grattis till den nya båten! Hoppas du får en fin båtsäsong! Lycka till! Mvh Laand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser