sigge_1 50 Postad 2 December , 2015 (redigerade) Märkte när jag tog upp min nyinköpta begagnade båt att huvudströmbrytaren verkar galet inkopplad. Motorn går att tilta upp/ned oavsett hur brytaren står. Nu gick jag ut och kollade igen och tändningen går att slå på oavsett hur brytaren står, motorpipet hörs och instrumenten lyser. Motorn är installerad av en av micores återförsäljare. Verkar otroligt konstigt tycker jag. Kolla gärna filmen och kommentera. https://www.hightail.com/download/ZWJYZXQ5RkVTSURvS3NUQw Redigerad 2 December , 2015 av sigge_1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jojjeblom 7 Postad 3 December , 2015 Undrade samma sak här på forat vid mitt motorbyte i somras, länk nedan. http://www.maringuiden.se/forum/topic/79539-huvudstr%C3%B6mbrytare-bryta-allt/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sigge_1 50 Postad 3 December , 2015 Tack för svar Jojje. Kanske är detta en standard idag men isåfall fattar jag inte vad huvudbrytaren har för funktion. På en av mina förra båtar trodde jag att jag hade kabelbrand, bröt då huvudbrytaren, tog en släckare och begav mig till fördäck. Som det är kopplat nu går det ju inte att bryta strömmen. Lyste dina instrument o.s.v förut innan du kopplade om med? Ingen annan som har en kommentar, borde ju vara allmänt känt om man kopplar på detta vis? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sigge_1 50 Postad 3 December , 2015 Ok, då har jag snackat med installatören av motorn. Det är tydligen så man gör idag som standard. Vissa motormärken kräver till och med konstantström tydligen. Honda är dock inte bland dem så vi får se om det blir omkoppling till våren. Kan vara bra att veta om det är någon mer som undrar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jojjeblom 7 Postad 4 December , 2015 Lanternor samt instrumentbelysning var det som ''huvudbrytaren'' endast bröt/bryter. Känner mig fortfarande lite skeptisk till att inte kunna bryta all ström, får se till våren om jag köper mig den bästa huvudbrytare som går att hitta den kanske är säker. Nu har jag någon billig plasthistoria som inte alls känns 100%. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser