Bigfish68 18 Postad 1 December , 2015 Åsikter om denna,tänkte ev montera en sådan till våren... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sando 11 Postad 1 December , 2015 Bara positiva erfarenheter. Slängde ut en Jabsco Flushlite efter 1 år till förmån för Masterflush 7160. Valde att ansluta den till det trycksatta sjövattensystemet. Får då möjlighet att bättre styra mängden spolvatten. Jag upplever följande fördelar jämfört med Jabscon: 1. Snål med spolvattnet (fyller inte tanken onödigt fort) 2. Låg ljudnivå! (Har varvtalsstyrd pump för sjövattnet) 3. Större skål 4. Kvalitetskänsla Som minus kan jag komma på två saker: 1. Inte lika ren design (dvs något mer svårstädat) 2. Saknar dämpat lock 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Friendship32 0 Postad 1 December , 2015 Hej, Jag bytte i år till en Dometic masterflush 8000, och har också bara positiva erfarenheter. Det är nästan som att gå på toaletten hemma, med facit i handen skulle man gjort detta byte tidigare, framför allt när man har barn. Instämmer helt med Sandro, förutom minus punkt 1, det är skillnaden mellan 7000serien och 8000 serien. Men även jag saknar ett dämpat lock. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bigfish68 18 Postad 4 December , 2015 Hur stora tankar har ni,och hur lång tid klarar ni er innan tömning ca ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sando 11 Postad 4 December , 2015 Har en tank på 75 liter. Dessvärre kan jag inte ge något bra svar på hur lång tid vi klarar oss mellan tömningarna. Årets segling längs Sveriges sydöstra kust innebar många nätter i gästhamn och därmed många landbaserade toalettbesök. Därtill varierade antalet medlemmar i besättningen kraftigt. Tanktömningarna utfördes oftast när tillfällen bjöds, inte növändigtvis när tanken var full. Magkänslan är hur som helst att Masterflush är den mest vattensnåla toan jag har haft. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bigfish68 18 Postad 4 December , 2015 Tack för svaren,de blev en sådan 7160 fick den för 2990:- som får anses hyfsat ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Friendship32 0 Postad 4 December , 2015 Kul, du kommer garanterat att bli nöjd. Jag bytte även tank när jag bytte toalettstolen, så jag får lite svårare att jämföra för och efter toa bytet. Min nya tank är på 106 liter, och även när alla 4 ombord har använd den flitigt har vi inte lyckats att fylla den. Stora fördelen är när man har små barn ombord, nu trycker de en kort stund på spolknappen så är det klart. På gamla toaletten kunde ventilen stå i fel läge, och de pumpade och pumpade och fyllde upp tanken med vatten på noll tid. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bigfish68 18 Postad 4 December , 2015 Ja de blir tankbyte här med,beställt en i veckan på 110L,de var vad jag fick plats med utan att måttbeställda. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser