Gå till innehåll
söndag 19 januari 2025
firefish

Propellerteknik, synpunkter

Rekommendera Poster

Hej.

I min jakt på nya proppar har jag snubblat över Propellerteknik i Göteborg som säljer Solas till nästan samma pris som jag kan hitta på eBay från Tyskland. Med andra ord känns det som ett enkelt val att satsa på en svensk återförsäljare, man vill ju gynna den lokala marknaden så gott det går.

När jag ändå ska lätta på lädret tänkte jag låta balansera och optimera de nya propellrarna redan innan leverans (om det behövs). Så jag undrar om någon har erfarenhet av Propellerteknik och kan rekommendera dem för detta jobb?

Tack på förhand :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag köpte två nya 26x27 proppar där i våras,jag är jättenöjd med dom,de behövdes inte balanseras,(han kollade upp dom).

Och han är billig!!

Anders.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Propellerteknik har renoverat propellrar åt mig, men även levererat nya till fördelaktigt pris, känns som om det är en bra och seriös firma.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag hämtade mina nya propellrar från Propellerteknik i onsdag. Nu ser jag fram mot att montera dem!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Svårt att optimera propellern om du inte provat den. Balansera går ju och se att stigningen stämmer med det som du köpt. Inte ovanligt att det differentialekvationer en tum.

Men prova först.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Enligt Propellerteknik så ska Solas vara mycket välbalanserade från fabrik, förut kollade han alla men nu har han slutat för det var aldrig några fel.

Vi får se hur de fungerar. Om jag jämför dem med en High-Five jag hade på en annan båt (äpplen och päron) så är de dock betydligt mindre bearbetade utan ser ut som de kommit ur gjutformen och sedan polerats. Det behöver iofs inte betyda någonting alls.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...