Kursica 0 Postad 25 November , 2015 Jag ska ladda batterierna till en utombordare. Kommer inte åt batterierna utan omfattande jobb så jag kopplar laddaren på startmotorn. Min fråga, när man laddar den här vägen - ska huvudströmbrytaren vara på eller avstängd? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 551 Postad 25 November , 2015 Den måste vara på, annars laddas inte batteriet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kursica 0 Postad 25 November , 2015 Tack! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Funkis 143 Postad 26 November , 2015 Faktiskt så har min båtgranne visat mig hans helt nya installation där det inte var så. Där hade firman kopplat förbrukarbatteriet via en separat huvudströmbrytare men spänningen till motorn var på i alla fall. Du kan nog kolla det genom att ha huvudströmbrytaren av men försöka köra tilt t.ex? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nemtrix 19 Postad 26 November , 2015 Sett samma upplägg som funkis på jobbet. Vi fick ny motor och då hade varvet som gjorde jobbet kopplat motorn förbi huvudströmmen. Rätt eller fel....ingen aning Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 26 November , 2015 Brukar vara så på utombordare. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser