Gå till innehåll
onsdag 29 januari 2025
2HOT4U

Fylla på hydraulolja

Rekommendera Poster

har märkt att det inte är riktigt fullt i behållaren i ratten

styrningen känns inte speciellt konstigt men vill ändå fylla på

är det bara att öppna skruven och fylla på hydralolja eller måste man hålla på o lufta o greja?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fylla på hydraulolja är nog inte att rekommendera.

Skulle hellre rekommendera vanligt vin eller öl men varför inte gammalt hederligt brännvin.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det behöver ju inte vara proppfullt med olja ända upp i påfyllningshålet. Ca 1 cm under hålet är ju ''lagom''.

Ska du ändå fylla på så se till att använda olja av rätt kvalitet som tillverkaren av styrningen rekommenderar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om man har en obalanserad cylinder kommer nivån att ändras, beroende på var kolven är i cylindern. Då bör man kolla nivån när kolven är max inne.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu vet jag ju inte vad för sorts pump och ratt du har ( en bild säger mer än 780 ord, typ )

Men här ser du min pump av fabrikat Sleipner. Där fäster jag en flaska med lufthål och så får oljan sakta rinna ner, direkt anslutet till påfyllningshålet. Det rinner sakta…  Sedan är det automatluftning som på min ratt funkar så att jag gör stora utslag till max åt varje håll, fram och tillbaka. 

Sedan går det ner lite mer olja. Vänta. Ratta. Vänta. Det här tar mig två dygn eller så, vart tredje år.

post-68277-0-39497900-1448115348_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...