2HOT4U 3 Postad 20 November , 2015 har märkt att det inte är riktigt fullt i behållaren i ratten styrningen känns inte speciellt konstigt men vill ändå fylla på är det bara att öppna skruven och fylla på hydralolja eller måste man hålla på o lufta o greja? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
qbt54 11 Postad 20 November , 2015 Fylla på hydraulolja är nog inte att rekommendera. Skulle hellre rekommendera vanligt vin eller öl men varför inte gammalt hederligt brännvin. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jojjeblom 7 Postad 21 November , 2015 Det behöver ju inte vara proppfullt med olja ända upp i påfyllningshålet. Ca 1 cm under hålet är ju ''lagom''. Ska du ändå fylla på så se till att använda olja av rätt kvalitet som tillverkaren av styrningen rekommenderar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 551 Postad 21 November , 2015 Om man har en obalanserad cylinder kommer nivån att ändras, beroende på var kolven är i cylindern. Då bör man kolla nivån när kolven är max inne. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Funkis 143 Postad 21 November , 2015 Nu vet jag ju inte vad för sorts pump och ratt du har ( en bild säger mer än 780 ord, typ ) Men här ser du min pump av fabrikat Sleipner. Där fäster jag en flaska med lufthål och så får oljan sakta rinna ner, direkt anslutet till påfyllningshålet. Det rinner sakta… Sedan är det automatluftning som på min ratt funkar så att jag gör stora utslag till max åt varje håll, fram och tillbaka. Sedan går det ner lite mer olja. Vänta. Ratta. Vänta. Det här tar mig två dygn eller så, vart tredje år. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser