Mr_Merlin 2 Postad 8 November , 2015 Hej, Någon som vet om en bra propeller kalkylator? Där man kan mata in typ vikt, längd, varvtal, utväxling och få ut fart och rekommenderad propeller? Helst med kg och knop som enheter Har tidigare använt USA online's propeller kalkylator men den funkar tyvärr inte längre Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AlfaAlfa 63 Postad 9 November , 2015 https://www.miwheel.com/inboard-propellers/prop-it-now/ För deplasement och inombords med rak aksel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tugge 251 Postad 10 November , 2015 Jag använder en på drev.se Dock utan vikt och längd. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nojjan 5 Postad 10 November , 2015 Den typen av beräkning där du får uppsakttat fart och förslag på propeller är nog inte så vanlig bland gratisprogram. Om du orkar så gå in till en Volvo Penta handlare så kan de hjälpa dig, dom har ett räkneverktyg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mr_Merlin 2 Postad 10 November , 2015 Vill använda kalkylatorn för att labba med lite olika värden och det kanske man inte kan störa en Penta handlare med Kalkylatorn på drev.se var användbar men inte lika bra som den som fanns på USA online, kan ju ha funnits en anledning till att den är borttagen? Mailade till USA online och frågade om den skulle komma upp igen men fick inget svar.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mr_Merlin 2 Postad 11 November , 2015 USA online skickade kalkylatorn till mig på mail, bra service Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AlfaAlfa 63 Postad 11 November , 2015 -annars lenkade jag över till en sådan... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mr_Merlin 2 Postad 11 November , 2015 Jo jag såg det tack Testade dem men tyckte inte jag fick till det riktigt.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser