Maxi_Steff 0 Postad 5 November , 2015 Lagret som sitter under impellerhuset glappar ca 1-2mm i sidled, ser ut att vara ett koniskt lager på sprängskiss, Nr: 22 på den bifogade bilden. Går det att spänna eller ska det vara så? Mutter nr: 5 på bild verkar ej gå att spänna mera. Mvh. Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 548 Postad 6 November , 2015 Jag tror att det ska vara så. Axeln pressas uppåt in i lagret när den snurrar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Maxi_Steff 0 Postad 7 November , 2015 Jag tror att det ska vara så. Axeln pressas uppåt in i lagret när den snurrar.Okej, dom har stora toleranser på sina prylar i amerika isf. Drevet är ju ändå bara två år gammalt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 548 Postad 8 November , 2015 Den konstruktionen har fungerat i över 40 år på hur många drev som helst. Såvitt jag vet är de inte där dreven brukar gå sönder. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser