tuben 0 Postad 28 April , 2005 hej. är det nån som har koll på vad en vårservice av en utombordare brukar kosta? det är en 60 hk mariner av lite äldre modell. jag har bett dem gå igenom den och kolla backväxeln, men glömde fråga vad det skulle kosta... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marina_Sektionen 0 Postad 28 April , 2005 Tjena. Det kan variera väldigt mycket beroende på vem det är som gör det och vad det är för slags service. Men jag kan nog tänka mig imellan 1000-2000 kr för kalaset. Hör gärna av dig med svaret.Alltid kul att veta vad folk tar. Ha det gott.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 30 April , 2005 Hej! Ja, har du inte fått ett pris för arbetet. Kan du förvänta dig vad som helst. Får du arbetet utfört för 1 - 2000 kronor kan du skatta dig lycklig. Har du bett ett firma kolla backväxeln. Betyder detta i mina öron att dom kommer att ta ner växeln. När det nu är frågan om en äldre motor så brukar det inte vara så lätt att för det första få ner prylarna, aluminium och rostfritt är ju inte direkt kompisar. Sedan skall dom dra ur axlarna och beskitiga kuggar och lager. Till slut plockas hela härligheten ihop med nya packboxar och då gör man väl klokast att också byta impeller när ändå allt är nere. Usch, det känns dyrt. Men det kan också hända att dom bara kör motorn i prövar fram - friläge - back. Jag vet inte. När jag läste din fråga blev jag lite rädd. Hoppas det bara var lite verkstadsnoja./Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tuben 0 Postad 30 April , 2005 när jag lämnade in motorn(för en allmän service/genomgång) sa snubben på hammarby marinservice att det är vanligt att backväxeln kärvar om motorn har stått en säsong utan att gå, vilket den har. så han skulle kolla det. men han sa att han skulle höra av sig om det krävdes någon mer omfattande reparation, och han har inte hört av sig. då hoppas jag att det kostar max 2000 spänn... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser