SoToDoBo 3 Postad 1 November , 2015 Hej! Vi har fått teakolja på gelcoaten som har härdat så det har blivit fult. Har funderat på hur man tar bort det utan att förstöra gelcoaten. Någon som vet? Jag läste någon annan stans att T-Röd fungerar och även aceton, men hur påverkar det gelcoaten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Oldtimer 81 Postad 1 November , 2015 Lacknafta (White Spirit) är ju närmast lösmedlet i teakolja; prova det. Annars är T-röd o aceton ofralig för gelcoat, men aceton borde vara "overkill" ;-) 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SoToDoBo 3 Postad 1 November , 2015 Lacknafta (White Spirit) är ju närmast lösmedlet i teakolja; prova det. Annars är T-röd o aceton ofralig för gelcoat, men aceton borde vara "overkill" ;-) Tack för tipset. Jag provade idag och det gick bra att ta bort det med White Spirit på en Scotch Brite svamp Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thallatha 867 Postad 1 November , 2015 Lacknafta (White Spirit) är ju närmast lösmedlet i teakolja; prova det. Annars är T-röd o aceton ofralig för gelcoat, men aceton borde vara "overkill" ;-) Tack för tipset. Jag provade idag och det gick bra att ta bort det med White Spirit på en Scotch Brite svamp Använde du grön eller vit? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Oldtimer 81 Postad 1 November , 2015 Lacknafta (White Spirit) är ju närmast lösmedlet i teakolja; prova det. Annars är T-röd o aceton ofralig för gelcoat, men aceton borde vara "overkill" ;-) Tack för tipset. Jag provade idag och det gick bra att ta bort det med White Spirit på en Scotch Brite svamp Använde du grön eller vit? Det är ett problem i november, Thalatta. Gön är sommarbrite'n och vit är vinterbrite'n. Nu är det ju höst. Finns det gråa? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SoToDoBo 3 Postad 1 November , 2015 Lacknafta (White Spirit) är ju närmast lösmedlet i teakolja; prova det. Annars är T-röd o aceton ofralig för gelcoat, men aceton borde vara "overkill" ;-) Tack för tipset. Jag provade idag och det gick bra att ta bort det med White Spirit på en Scotch Brite svamp Använde du grön eller vit? Om du menar vilken lacknafta så var flaskan grön, men det var White Spirit Svampen var grön, och trol. ingen äkta Scotch Brite Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thallatha 867 Postad 1 November , 2015 Använde du grön eller vit? Om du menar vilken lacknafta så var flaskan grön, men det var White Spirit Svampen var grön, och trol. ingen äkta Scotch Brite Tänkte mer på att den gröna svampen river mer än den vita, som ju följaktligen är mer skonsam mot det man gubbar på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser