tugge 251 Postad 25 Oktober , 2015 Har aldrig provat det förut men sett massa amrekanska klipp på tuben. Rätt skoj iaf. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AlfaAlfa 63 Postad 26 Oktober , 2015 Roligt detta om du är bra på att reparera akterspegel! Hur änkelt som helst att få till, trim upp, ge gas. Du kan även få den att gå helt rundt. Inte längre en wheelie, men sim tur. Bara klem till! Har du moderna motor så ligger det spärr på motor och trim...denna kan tas bort vis kalibrering av trim. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 26 Oktober , 2015 Tack Tugge, inser nu allt tydligare varför jag alltid tyckt att segling är mer givande o roligare än motorbåtande! (Och även varför jag känt att köp av bra kängor och vandring utmed kusten är bättre än båt - om jag s.a.s. likt katten tvingats välja mellan dojorna och ren motorbåt.)Suck, man tycks uppenbarligen - som jag länge misstänkt - i filmen ha skittråkigt som motorbåtströskare jämfört med segling. Vid segling däremot händer ständigt saker, varje litet vindskifte kan resultera i förnyade beslut - hur trimma bäst i varje ögonblick etc - som ofta kan sysselsätta hjärnkontoret såpass att det inte blir enahanda.Man behöver alltså inte likt en löjligt barnslig cowboy stegra hästen utan kan ha roligt ändå! Mitt tips för uttråkade motorister får därför bli, börja segla istället och upptäck de små nyansernas tjusning i samklang med naturen utan bränsleslukande löjliga uppvisningar som förmodligen vilken "träskalle" som helst kan upprepa.(Att köra upp gasreglaget på fullt och "ratta litet" är väl knappast lika utmanande och "o-långtråkigt" som att i varje situation kunna behärska o trimma sina segel rätt? En chimpans kan förmodligen tränas för att utföra lyckade Wheelies, hur kul är det?) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Beeblebronx Postad 26 Oktober , 2015 Segling är för före detta filatelister som tycker deras tidigare hobby var för fartfylld och läskig Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tugge 251 Postad 26 Oktober , 2015 Tack Tugge, inser nu allt tydligare varför jag alltid tyckt att segling är mer givande o roligare än motorbåtande! (Och även varför jag känt att köp av bra kängor och vandring utmed kusten är bättre än båt - om jag s.a.s. likt katten tvingats välja mellan dojorna och ren motorbåt.) Suck, man tycks uppenbarligen - som jag länge misstänkt - i filmen ha skittråkigt som motorbåtströskare jämfört med segling. Vid segling däremot händer ständigt saker, varje litet vindskifte kan resultera i förnyade beslut - hur trimma bäst i varje ögonblick etc - som ofta kan sysselsätta hjärnkontoret såpass att det inte blir enahanda. Man behöver alltså inte likt en löjligt barnslig cowboy stegra hästen utan kan ha roligt ändå! Mitt tips för uttråkade motorister får därför bli, börja segla istället och upptäck de små nyansernas tjusning i samklang med naturen utan bränsleslukande löjliga uppvisningar som förmodligen vilken "träskalle" som helst kan upprepa. (Att köra upp gasreglaget på fullt och "ratta litet" är väl knappast lika utmanande och "o-långtråkigt" som att i varje situation kunna behärska o trimma sina segel rätt? En chimpans kan förmodligen tränas för att utföra lyckade Wheelies, hur kul är det?) Tur att smaken är som baken, olika.Men att du gör ett sådant nedvärderande inlägg visar att du är en typisk seglare. Och en riktig idiot. Bensin drabbar ingen fattig så förstår att du seglar och går . Du lär vara en sådan som grinar när du skiter också. Tycker nog med många att det finns mer spännande saker än segling, typ titta när färg torkar. Man tack för visat intresse surgubbe. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling Postad 26 Oktober , 2015 Tack Tugge, inser nu allt tydligare varför jag alltid tyckt att segling är mer givande o roligare än motorbåtande! (Och även varför jag känt att köp av bra kängor och vandring utmed kusten är bättre än båt - om jag s.a.s. likt katten tvingats välja mellan dojorna och ren motorbåt.) Suck, man tycks uppenbarligen - som jag länge misstänkt - i filmen ha skittråkigt som motorbåtströskare jämfört med segling. Vid segling däremot händer ständigt saker, varje litet vindskifte kan resultera i förnyade beslut - hur trimma bäst i varje ögonblick etc - som ofta kan sysselsätta hjärnkontoret såpass att det inte blir enahanda. Man behöver alltså inte likt en löjligt barnslig cowboy stegra hästen utan kan ha roligt ändå! Mitt tips för uttråkade motorister får därför bli, börja segla istället och upptäck de små nyansernas tjusning i samklang med naturen utan bränsleslukande löjliga uppvisningar som förmodligen vilken "träskalle" som helst kan upprepa. (Att köra upp gasreglaget på fullt och "ratta litet" är väl knappast lika utmanande och "o-långtråkigt" som att i varje situation kunna behärska o trimma sina segel rätt? En chimpans kan förmodligen tränas för att utföra lyckade Wheelies, hur kul är det?) Tur att smaken är som baken, olika.Men att du gör ett sådant nedvärderande inlägg visar att du är en typisk seglare. Och en riktig idiot. Bensin drabbar ingen fattig så förstår att du seglar och går . Du lär vara en sådan som grinar när du skiter också. Tycker nog med många att det finns mer spännande saker än segling, typ titta när färg torkar. Man tack för visat intresse surgubbe. Hahaha, detta var bland det roligaste jag har läst på MG. Så befriande skönt när någon tar bladet från mun och bara ger sin mening. Heders Tugge!!! Inte alla gillar motorbåtar och inte alla gillar segelbåtar men vilken djävulsk plan som gör att den som gillar det ena, inte heller sysslar med det andra. Ja och vice versa! Bifogar bild på en redig motorbåt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tugge 251 Postad 26 Oktober , 2015 Tack Tugge, inser nu allt tydligare varför jag alltid tyckt att segling är mer givande o roligare än motorbåtande! (Och även varför jag känt att köp av bra kängor och vandring utmed kusten är bättre än båt - om jag s.a.s. likt katten tvingats välja mellan dojorna och ren motorbåt.) Suck, man tycks uppenbarligen - som jag länge misstänkt - i filmen ha skittråkigt som motorbåtströskare jämfört med segling. Vid segling däremot händer ständigt saker, varje litet vindskifte kan resultera i förnyade beslut - hur trimma bäst i varje ögonblick etc - som ofta kan sysselsätta hjärnkontoret såpass att det inte blir enahanda. Man behöver alltså inte likt en löjligt barnslig cowboy stegra hästen utan kan ha roligt ändå! Mitt tips för uttråkade motorister får därför bli, börja segla istället och upptäck de små nyansernas tjusning i samklang med naturen utan bränsleslukande löjliga uppvisningar som förmodligen vilken "träskalle" som helst kan upprepa. (Att köra upp gasreglaget på fullt och "ratta litet" är väl knappast lika utmanande och "o-långtråkigt" som att i varje situation kunna behärska o trimma sina segel rätt? En chimpans kan förmodligen tränas för att utföra lyckade Wheelies, hur kul är det?) Tur att smaken är som baken, olika.Men att du gör ett sådant nedvärderande inlägg visar att du är en typisk seglare. Och en riktig idiot. Bensin drabbar ingen fattig så förstår att du seglar och går . Du lär vara en sådan som grinar när du skiter också. Tycker nog med många att det finns mer spännande saker än segling, typ titta när färg torkar. Man tack för visat intresse surgubbe. Hahaha, detta var bland det roligaste jag har läst på MG. Så befriande skönt när någon tar bladet från mun och bara ger sin mening. Heders Tugge!!! Inte alla gillar motorbåtar och inte alla gillar segelbåtar men vilken djävulsk plan som gör att den som gillar det ena, inte heller sysslar med det andra. Ja och vice versa! Bifogar bild på en redig motorbåt! Japp det var en redig skuta. Jag själv har vart motorintresserad sen jag gick i blöja och älskar sjön det är därför inte konstigt att man provar lite olika galna saker. Och därmed har 4 båtar för tillfället varav den ena jollen är en 200 :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pierre_valmet 1 Postad 26 Oktober , 2015 Åter till ämnet så hade jag nog försökt få upp lite fart. Lite häftigare och mindre risk att du dränker din utombordare. Sen kan jag nog hålla med att akterspeglen kanske inte mår kanon av det. Men det är ju fler dagar man kan fixa sånt än man kan vara ute i den svenska sommaren 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tugge 251 Postad 26 Oktober , 2015 Tyvärr så är jag så tråkig att jag har hissat motorn för att få mer fart i båten . Gjorde det direkt efter filmen togs och har nu antiventilationsplattan 11cm över båtens botten och har då inte det greppet som behövs för att stegra båten . Men det kommer flera dagar för lek. Är glad att man har barnasinnet kvar. Ska nu klara 40 knop med 40 hk med en alupropeller, får se sen om man kan optimera propellern för wheeling med fart Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser