Gå till innehåll
onsdag 29 januari 2025
Gäst MaxSchmeling

Vad blir årets julklapp till båten?

Rekommendera Poster

Gäst MaxSchmeling

Seari ska få lite rostfria arbeten gjorda, en gummibåt med motor, nya fönsterskydd, ankare och ankarolina på fördäck (som komplement till ankarspelet på badbryggan), nya fenderskydd (taskigt UV-skydd Hjertmans!!!), ny matta i akterkabinen, ny proppaxeltätning, nya impellrar samt nya rostfria klamrar till avgasslangen...

Undrar om hon bli gla´ ?

post-102122-0-57198400-1445800780.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Beeblebronx

Jag tror hon blir glad.

I mitt fall så ska excorsisten driva ut gröna döden. Blir det pengar över så ska jag sätta in vattenburen värme.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Rostfri "pensionsärsbåge" över sprayhooden, solceller + fästen, AIS, WiFi-mottagare, nya mantåg, NASA batteriövervakning, rollfockskapell, 3000W inverter m.m. står på önskelsitan. Å jag har varit snäll i år :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Seari ska få lite rostfria arbeten gjorda, en gummibåt med motor, nya fönsterskydd, ankare och ankarolina på fördäck (som komplement till ankarspelet på badbryggan), nya fenderskydd (taskigt UV-skydd Hjertmans!!!), ny matta i akterkabinen, ny proppaxeltätning, nya impellrar samt nya rostfria klamrar till avgasslangen...

Undrar om hon bli gla´ ?

Undrar om Seari bryr sig över huvud taget.

Thallatha, skall få nya rutor i överbygget plus lite fönsteröppningar igenplastade i samband med det. Nedslipad undervattenskropp med epoxybehandling och bottenfärg. Hoppas att en hel del blir färdigt till Jul och allt är klart i Januari. En gång tog jag upp på det stället i slutet på januari. Då la sig isen fem dagar senare - i första veckan på Februari  - i den viken. 

post-106994-0-72377800-1445858428_thumb.jpg

Det var på håret att jag kunde ta mig ut efter sjösättningen.

post-106994-0-46527400-1445858723_thumb.jpg

Fast det kan ju bli så illa att jag inte kan sjösätta förrän i Mars.  :(

Redigerad av Thallatha

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst MaxSchmeling

Nä hon bryr sig inte det minsta. Jag använder henne som förevändning för att så konsumera. Rädd att bankkontot annars svämmar över ;)

post-102122-0-34987600-1445883284.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Beeblebronx

Klart hon bryr sig

En vinter av visad kärlek ger en sommar av kärlek tillbaka.

Det känns tydligt efter ett stort vinterprojekt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nä hon bryr sig inte det minsta. Jag använder henne som förevändning för att så konsumera. Rädd att bankkontot annars svämmar över ;)

Farbor Joakim

Om du i kommande inlägg lägger in dina kontonummer, skall jag av min stora godhet att hålla just det kontot på en lagom nivå. Jag är säker på att det finns ett antal medlemmar härpå MG som är lika snälla som jag och ställer upp och hjälper dig.

Det var ju synd, med tanke på dig, att Gunnar Emanuel aldrig fick infört den den förenklade deklarationsblankett som han filade på länge. På den fanns bara tre frågor.

Hur mycket pengar har ni?

Var har ni dem?

När kan jag komma och hämta dem?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Farbor Joakim

Om du i kommande inlägg lägger in dina kontonummer, skall jag av min stora godhet se till att hålla ett av de kontona på en lagom nivå.

Jag är säker på att det finns ett antal medlemmar här på MG som är lika snälla som jag och ställer upp och hjälper dig på liknande sätt. :P

Det var ju synd, med tanke på dig, att Gunnar Emanuel aldrig fick infört den den förenklade deklarationsblankett som han filade på länge. På den fanns bara tre frågor.

Hur mycket pengar har ni?

Var har ni dem?

När kan jag komma och hämta dem?

Redigerad av Thallatha

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...