scroll 0 Postad 30 Oktober , 2015 Ang. Charter körning.. funderer på at sejla immigranter ifrån Sverige til Merkel i DE, jeg skal ävan betala MOMS. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 548 Postad 30 Oktober , 2015 Det tyckte jag också men den förklaring jag fått är att det tillverkades mängder med riktigt dåliga båtar, framförallt i USA, på den tiden. På senare delen av 90-talet började man ställa krav även i USA. Det tycker jag är ett riktigt dåligt argument. Lagen är ju i praktiken retroaktiv och gör det helt omöjligt att till exempel importera en båt från 50- eller 60-talet från ett land utanför EU. Inte ens om den är tillverkad i Europa är det möjligt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
scroll 0 Postad 30 Oktober , 2015 Kvaliteten er efter min mening faldet drastisk gennom årene. Dog er motorer blivat mere mere økonomiska i drift. Ellers ser jeg ingen plusser i kvaliteten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 30 Oktober , 2015 Kvaliteten er efter min mening faldet drastisk gennom årene. Dog er motorer blivat mere mere økonomiska i drift. Ellers ser jeg ingen plusser i kvaliteten. Utsläpp, ohälsosamma byggmaterial, förbjudna bottenfärger mm. Där ligger skillnaden, annars var nog båtarna starkare byggda förr. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser