Gå till innehåll
tisdag 03 december 2024
kramboken

Vad för batteri ?

Rekommendera Poster

Hejsan. Jag undrar vad för batteri jag skall ha för att tex. ha stereo i min båt, båten är en liten snipa kan man säga. gjord av trä av mig. & nu vill ja ha lite ljud i den, vad för batteri kan ja använda mig av ? ett vanligt bild batteri eller ? Biltema batteri ? Tacksam för svar ! :) Mvh // Oscar Bokström

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Okej :) Då skall jag allt ta mig till biltema så fort jag kan o köpa ett vanligt bilbatteri :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det finns även batterier som kallas marinbatteri som är bättre lämpad för båtar, då de tål att skakas runt lite b.la Testa sökfunktionen här på forumet, finns mycket nyttig info. //David

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo, david. på biltema så fanns de ett batteri som hette Marin/Fritidsbatteri som även va lämpliga för båtar & husvagnar. det lär väl funka ? Det är även 2 års garanti på det läste jag nu :)

post-9363-1394234375,2803_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det lär fungera alldeles utmärkt, dock har jag dåliga erfarenheter av deras batterier. Men billiga är dom i alla fall.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst oscar

Okej. Tackar för hjälpen :) Ska iväg imorrn o handla :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har Biltema batterier i båten, för förbrukning samt start, har fungerat kanon i 5 år nu sköt dem bara d.v.s underhållsladda dem under vintern se till att det finns vatten i dem så funkar de /Kenbja

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har bara goda erfarenheter av Biltemas batterier.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...