Gå till innehåll
tisdag 31 december 2024
elflygaren

Vintertäckning av flybridgebåt

Rekommendera Poster

Hur gör ni som har flybridge på eran båt med presenningar, vad ska man tänka på, båten är ju väldigt hög på mitten om man säger så.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nyligen ägare till en storebro 340 och föregående ägare påstår att såna båtar ej behöver täckas. Vad är bäst för teakdäcket?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Självklart ska man täcka båten..

Täckningen går väl till ungefär som på vilken båt som helst,

de blir lite högre bara...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Krympplast är väl det smidigaste nu för tiden.. Slipper man ställningar, stora presenningar som slår i vinden och går sönder halvvägs in i vintern.. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag byggde i år en liten ställning kring flybridgen så att pressenningen inte ska ligga mot "jagarskärmen" som är gjord i plexiglas. Sen fällde jag targabågen och satte upp aluminumställningen lite lägre än förra året.

Risken när det blir för högt är att det är ett vindfång utan dess like.

Krympplast verkar jättebra. Vad är det för kostnad på det?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Krympplast är väl det smidigaste nu för tiden.. Slipper man ställningar, stora presenningar som slår i vinden och går sönder halvvägs in i vintern.. 

Jag har också funderat på krympplast. Undrar bara över en sak, det ser väldigt tätt ut vilket ju inte är så bra för mögeltillväxten som alltid frodas under täckningsperioden. Tar du bort all dynor?  Hur fixar man luftgenomströmningen? Är det kostsamt ex 28 fot utan fly?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

krymplats är bra det har jag lagt på min lilla båt. Kolla http://www.byggplast-batprylar.se/Uppl%C3%A4ggning/T%C3%A4ckning_Pallning/KRYMPFILM runt 3000-6000kr så har du skyddat båten.

Tufcoat_b%C3%A5t.jpg

Med vänliga hälsningar

Anna Bronzoni 

Bloggare på Friktionsdäck

Redigerad av stavhammar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag hade innan en 7m salongsbåt som var förhållande vis liten mot storebron och det var ett himla vindfång. Fått pris på krympplast ca 4000 av en firma, möjligt att det är billigt, men ändå mycket pengar varje år. Sen har jag funderat på att göra täckningen i två delar för att det ska vara lättare att hantera. Jag får kanske ta krympplast i år och fixa nåt annat tills nästa år.

Tack för alla svar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...