Faderullan 718 Postad 17 Oktober , 2015 Smaken är ju som baken, delad. Låt oss i denna tråd pigga upp hösttillvaron med de mindre estetiska båtarna. Att diskutera smak är ju en ständig källa till verbal förströelse. Låt oss ändå hålla det hela på en värdig nivå... Även om jag inte är båtspekulant (just nu när jag skriver i alla fall :-) ) så är det trevligt att slösurfa på säljsajterna och se vad som bjuds ut. Ibland väcks habegäret och ibland är det magen som reagerar. Som i fallet med båten på bilden; hur tänkte den här båtägaren egentligen? Kanske designar han jordbruksredskap på jobbet och tycker att det där med utseende är sekundärt i förhållande till funktionen. I det här fallet väldigt mycket sekundärt. Eller så är bygget ett resultat av många år med stegvis påbyggnad. Kanske har familjens överhuvud bestämt att det inte skall bytas båt, vi får klara oss med den vi har... Det är jobbigt att vara estet... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 17 Oktober , 2015 (redigerade) Går man till en båtskrot kan man nog bygga ihop vad som helst, men det där är en HPD 800. Redigerad 17 Oktober , 2015 av pseudonym 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Oldtimer 81 Postad 17 Oktober , 2015 Tänk om guben har en båt som passar utmärkt till hans använding.......... Jag tycker V**g'or och Ma*i xx'or är stygga som f*n..........men inte postar jag en tråd på MG för det. Posta en bild på din båt i stället! Kan hända det är nå't med den som JAG inte tycker om. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Faderullan 718 Postad 17 Oktober , 2015 Tänk om guben har en båt som passar utmärkt till hans använding.......... Jag tycker V**g'or och Ma*i xx'or är stygga som f*n..........men inte postar jag en tråd på MG för det. Posta en bild på din båt i stället! Kan hända det är nå't med den som JAG inte tycker om. Ber om ursäkt om jag gjort Oldtimer ledsen. Tanken var att det här skulle ske med glimten i ögat, inte mobba olika båttyper, deras ägare och intentioner. En liten bild på min båt finns ju i min profilbild. Oldtimer har min fulla tillåtelse att ge sina åsikter om den, men gör det med glimten i ögat :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 17 Oktober , 2015 Som Badanke ägare får man väl lägga ut denna Badankan. och för volvo fantasterna denna skapelse: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Oldtimer 81 Postad 17 Oktober , 2015 Tänk om guben har en båt som passar utmärkt till hans använding.......... Jag tycker V**g'or och Ma*i xx'or är stygga som f*n..........men inte postar jag en tråd på MG för det. Posta en bild på din båt i stället! Kan hända det är nå't med den som JAG inte tycker om. Ber om ursäkt om jag gjort Oldtimer ledsen. Tanken var att det här skulle ske med glimten i ögat, inte mobba olika båttyper, deras ägare och intentioner. En liten bild på min båt finns ju i min profilbild. Oldtimer har min fulla tillåtelse att ge sina åsikter om den, men gör det med glimten i ögat :-) Jag har ALLTID glimt i ögat, Faderullan. Även i denna tråden. Mina glimt blir tyvärr ofta (!) plasserad i gruppen " inlägg från norrbaggar som egentligen inte har här att göra" ;-) (glimt) Ja, jag är ledsen. Jag är ledsen på Max med Storebro'n som inte tycker om segel. Jag är ledsen på NN som bara (?) kommer med råd från Google. Jag är ledsen för att du hänger ut en gube som antagligen är lycklig i sin båt. Tänk om guben får se ditt raljerande! (Det kan ju hända). Efter att ha kollat din profil.......Du har ju en motorbåt............då fattar jag................. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Faderullan 718 Postad 17 Oktober , 2015 Tro det eller ej Oldtimer, jag gillar faktiskt att segla också. Att hala upp textiler på en pinne och låta meteorologiska fenomen dra fram båten är ett behagligt sätt att ta sig fram. Här i östra Kvarkens skärgård är det grunt, stenigt och trångt vilket gör att jag tycker en motorbåt är mer praktisk för en liten kvällstur. Mannen med båten har lagt ut den till försaäljning så han anser tydligen inte att den är helt omistlig :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Oldtimer 81 Postad 17 Oktober , 2015 (redigerade) I Östra Kvarken finns det grynner.................... Shit! Redigerad 17 Oktober , 2015 av Oldtimer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman Postad 19 Oktober , 2015 Funderar på att köpa denna båt, tycker hon är sååå vacker å fin å snillrikt kombi modell. Spana in fendern i matchande ton å störmlinjeformade styrpulpeten uppepå. Det går visst att köra på väg därifrån å inifrån hytten på sjön. Snillrikt. Vackert. Smakfullt tvådelat fordon/båt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling Postad 19 Oktober , 2015 Tänk om guben har en båt som passar utmärkt till hans använding.......... Jag tycker V**g'or och Ma*i xx'or är stygga som f*n..........men inte postar jag en tråd på MG för det. Posta en bild på din båt i stället! Kan hända det är nå't med den som JAG inte tycker om. Ber om ursäkt om jag gjort Oldtimer ledsen. Tanken var att det här skulle ske med glimten i ögat, inte mobba olika båttyper, deras ägare och intentioner. En liten bild på min båt finns ju i min profilbild. Oldtimer har min fulla tillåtelse att ge sina åsikter om den, men gör det med glimten i ögat :-) Jag har ALLTID glimt i ögat, Faderullan. Även i denna tråden. Mina glimt blir tyvärr ofta (!) plasserad i gruppen " inlägg från norrbaggar som egentligen inte har här att göra" ;-) (glimt) Ja, jag är ledsen. Jag är ledsen på Max med Storebro'n som inte tycker om segel. Jag är ledsen på NN som bara (?) kommer med råd från Google. Jag är ledsen för att du hänger ut en gube som antagligen är lycklig i sin båt. Tänk om guben får se ditt raljerande! (Det kan ju hända). Efter att ha kollat din profil.......Du har ju en motorbåt............då fattar jag................. Var någonstans framgår det att jag inte gillar segel... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Faderullan 718 Postad 19 Oktober , 2015 Funderar på att köpa denna båt, tycker hon är sååå vacker å fin å snillrikt kombi modell. Spana in fendern i matchande ton å störmlinjeformade styrpulpeten uppepå. Det går visst att köra på väg därifrån å inifrån hytten på sjön. Snillrikt. Vackert. Smakfullt tvådelat fordon/båt. Den var ju byggd med ambition! Himla praktisk att sitta där uppe när man letar en ledig parkeringsruta vid stormarknaden. Hur kommer det sig att fendrar inte är vanliga på bilar? Borde ju vara toppen när man vill undvika att någon i bilen bredvid vårdslöst slänger upp dörren med repor i den egna lacken som följd. Fast det blir kanske lite mycket med att sätta ut och ta in fendrarna för varje liten vända. Det slutar bara med att en del slarvhjon kör omkring med fendrarna ute hela tiden :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 19 Oktober , 2015 Var någonstans framgår det att jag inte gillar segel... Captain Morgan vet allt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ArneRadar 667 Postad 20 Oktober , 2015 Var någonstans framgår det att jag inte gillar segel... Captain Morgan vet allt! Captain Morgan?? Hans foruminlägg kallas väl flaskpost? 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 1 December , 2015 Lite udda brudmagnet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Faderullan 718 Postad 2 December , 2015 Nu skall vi vara jämlika och PK. Det kan ju vara tjejens båt. Men om så inte är fallet så funkar den ju riktigt bra. Månu vara hur det vill med det. Jag blir lite nyfiken påvad det är för motor, den ser lite väl stor ut för arr vara en av Briggs&Strattons V-2or Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
firefish 245 Postad 2 December , 2015 Kolla in här http://www.backwaterinc.com/det är deras system på den båten. De brukar använda Vanguard-motorer bland annat och den på bilden påminner om en sådan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 2 December , 2015 Bilden var hämtad från en av deras forum. http://www.backwaterinc.com/been-there.html fiske lycka? https://www.google.se/search?q=mud+motor+talk&espv=2&biw=1280&bih=711&site=webhp&source=lnms&tbm=isch&sa=X&sqi=2&ved=0ahUKEwjaqbX1n77JAhWBuSwKHeNAAO0Q_AUIBigB eller googla mud buddy, mud motor talk, mud water finns även en hel del helt galna videor från deras jakt mm pk varning de är ganska högt till tak på forumen där bilder på hen har tydlig könstillhöringhet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Faderullan 718 Postad 3 December , 2015 De där båtarna skulle ju lämpa sig i mina bakvatten där det är grunt och lite marigt ibland. Fast när man kollar google-linken börjar man undra om orden "mud motor" också betyder "pytteliten baddräkt" :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser