Fredde73 1 Postad 9 Oktober , 2015 Skall byta dynor i vår nimbus 3003, har varit i kontakt med ett företag som heter Pacyfic, dynorna sys i Polen och levereras sedan till båten, någon som har erfarenhet av detta företag eller kan tipsa om andra företag som har bra pris här på västkusten. Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AM2010 6 Postad 9 Oktober , 2015 Skall byta dynor i vår nimbus 3003, har varit i kontakt med ett företag som heter Pacyfic, dynorna sys i Polen och levereras sedan till båten, någon som har erfarenhet av detta företag eller kan tipsa om andra företag som har bra pris här på västkusten. Fredrik Tycker du skall höra dig för hos Götene Textil & Möbler Kontakt: Anders Wersén Adress: Annagatan 4533 30 Götene Sverige Telefon: 0511-501 01 Jag vet att de har kapacitet och kunskap för omklädnad av dynor. Även i material som skinn och vinyl. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
flipperjoel 0 Postad 10 Oktober , 2015 Pacyfic gör mkt bra jobb, De har sytt om/ designat om dynor både inne och ute i vår Nimbus 35 fly. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bigfish68 18 Postad 10 Oktober , 2015 Pacyfic gör mkt bra jobb, De har sytt om/ designat om dynor både inne och ute i vår Nimbus 35 fly. Intressant hur ligger dom till i pris o tid ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
flipperjoel 0 Postad 10 Oktober , 2015 Nu är det ett par år sedan, men prismässigt mkt bra, tidsmässigt som de flesta andra troligtvis= man får påminna lite grann. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredde73 1 Postad 15 Oktober , 2015 Ok tack, finns det fler här på forumet som har erfarenheter från Pacyfic... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Janne1 41 Postad 20 November , 2015 Ok tack, finns det fler här på forumet som har erfarenheter från Pacyfic... Hej Fredde73 Hur har det gått med beställningen av nya dynor? Jag har själv försökt att få tag i Pacyfic vid ett flertal tillfällen men inget svar så man undrar hm hm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 463 Postad 21 November , 2015 (redigerade) Skall byta dynor i vår nimbus 3003, har varit i kontakt med ett företag som heter Pacyfic, dynorna sys i Polen och levereras sedan till båten, någon som har erfarenhet av detta företag eller kan tipsa om andra företag som har bra pris här på västkusten. Fredrik Plastbåtar håller länge, men varför vänta till 3003 innan ni byter dynor? Jag vet att frågan diskuterats mycket och många gånger här på MG så något matnyttigt bör ju finnas, kolla googlelänken med sökning här på MG. Mackey Redigerad 21 November , 2015 av Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nsehlin 16 Postad 21 November , 2015 Ok tack, finns det fler här på forumet som har erfarenheter från Pacyfic... Hej! Vi har beställt dynor från Pacyfic. Jag läste runt en del i forum innan vi gjorde slag i saken. En del kunder har haft besvärligt med att de inte levererat i tid och varit svåra att få kontakt med men genomgående verkar alla jag hittade vara väldigt nöjda med slutresultatet när dynorna väl kommit. Vi tänkte att vi har gott om tid och har gett det ett försök. Jag fick kontakt direkt och vi bestämde ett tillfälle att ses för att välja tyg och även malla då vi köper kompletta dynor. De kom punktligt och vad väldigt trevliga och hjälpsamma. Efter att vi tackade ja till offerten har vi setts ytterligare en gång när de skulle hämta våra ryggstöd och även då funkade det smidigt. Dynorna skall levereras innan sista februari till ett pris som verkar vara ungefär 65-75% av vad man får betala hos dynmakare kring Göteborg. Hoppas vi blir lika nöjda som de jag läst om // Nicklas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SR280 1 Postad 24 November , 2015 Skall byta dynor i vår nimbus 3003, har varit i kontakt med ett företag som heter Pacyfic, dynorna sys i Polen och levereras sedan till båten, någon som har erfarenhet av detta företag eller kan tipsa om andra företag som har bra pris här på västkusten. Fredrik Hej Fredrik, Jag håller på med samma sak i min Nimbus 3000. Skall sy om dynor/madresser/bänkar som ligger "ute" i båten. Helt av ren nyfikenhet. Vilka färger kommer du att välja till dina dynor? Jag skulle vilja ha ett nytt/fräscht utsende i min båt, dvs. något annat än orginal. Samtidigt vill jag dock respektera båtens "orginalitet" och hålla färgerna neutrala. Har försökt hitta lite bilder, men utan lycka. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wergis 144 Postad 17 December , 2015 Hej, lite gammal tråd men kolla med "Flatmo" innan du beställer. Billigaste som jag hittade och erkänt bra kvalitet. Vet dock inte om de jobbar på västkusten? // Mats W Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frejo 0 Postad 17 December , 2015 Jag beställde dynor från P för tre år sedan. Allt funkade perfekt, inklusive leveranstid. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sebtho 6 Postad 19 December , 2015 Lät dom sy upp nya dynor inne till min Midi. En tredjedel av priset jag fick hos lokala tapetseraren. Är mycket nöjd med allt. Rekommenderas. Jag kommer använda dom igen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nsehlin 16 Postad 19 December , 2015 Hej igen Skrev ovan om att vi beställt nya dynor från P och att de skulle levereras innan sista feb. Igår levererades dem hem till oss och de ser toppen ut. Kollade upp lite närmare pris hos dynmakare i närheten och P blev halva priset. Nöjda Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredde73 1 Postad 6 Februari , 2016 Skall byta dynor i vår nimbus 3003, har varit i kontakt med ett företag som heter Pacyfic, dynorna sys i Polen och levereras sedan till båten, någon som har erfarenhet av detta företag eller kan tipsa om andra företag som har bra pris här på västkusten. Fredrik Hej Fredrik, Jag håller på med samma sak i min Nimbus 3000. Skall sy om dynor/madresser/bänkar som ligger "ute" i båten. Helt av ren nyfikenhet. Vilka färger kommer du att välja till dina dynor? Jag skulle vilja ha ett nytt/fräscht utsende i min båt, dvs. något annat än orginal. Samtidigt vill jag dock respektera båtens "orginalitet" och hålla färgerna neutrala. Har försökt hitta lite bilder, men utan lycka. Hej, ursäkta sent svar, var ett tag sedan jag kollade på sidan.., men har nu bestämt nytt tyg o skum ute och inne, blev Pacyfic och tyget inne heter knop och görs av bogesund, blå,marin färg och ute silvertex tyg i färgerna blå(saphire) och grå(titanium). Ändrat lite på ryggstöden i sittbrunnen, istället för de runda (korvarna) bli ryggdynor i ett stycke, tror detta blir snyggt, leverans blir april/maj så det blir en spännande väntan.. Mvh Fredrik 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SR280 1 Postad 27 Juli , 2016 Skall byta dynor i vår nimbus 3003, har varit i kontakt med ett företag som heter Pacyfic, dynorna sys i Polen och levereras sedan till båten, någon som har erfarenhet av detta företag eller kan tipsa om andra företag som har bra pris här på västkusten. Fredrik Hej Fredrik, Jag håller på med samma sak i min Nimbus 3000. Skall sy om dynor/madresser/bänkar som ligger "ute" i båten. Helt av ren nyfikenhet. Vilka färger kommer du att välja till dina dynor? Jag skulle vilja ha ett nytt/fräscht utsende i min båt, dvs. något annat än orginal. Samtidigt vill jag dock respektera båtens "orginalitet" och hålla färgerna neutrala. Har försökt hitta lite bilder, men utan lycka. Hej, ursäkta sent svar, var ett tag sedan jag kollade på sidan.., men har nu bestämt nytt tyg o skum ute och inne, blev Pacyfic och tyget inne heter knop och görs av bogesund, blå,marin färg och ute silvertex tyg i färgerna blå(saphire) och grå(titanium). Ändrat lite på ryggstöden i sittbrunnen, istället för de runda (korvarna) bli ryggdynor i ett stycke, tror detta blir snyggt, leverans blir april/maj så det blir en spännande väntan.. Mvh Fredrik Hej, Skulla vara jätte fint att se bilder på dynor/bänkarna när dom är färdiga. Antar att du har dem i bruk redan? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser