Nineleven 3 Postad 6 Oktober , 2015 Hej. Jag satte i ett nytt Coolmatic-kylskåp i båten. Det gamla kylskåpet gav 4-5 ampere på det Nasa-instrumentet jag har. Efter bytet visar nu Nasa-instrumentet 45 ampere när kylskåpet går igång och under drift. Vad kan ha hänt? Jag har inte gjort något annat än att byta kylskåpet. Var börjar man felsökningen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PCP-Roger 14 Postad 6 Oktober , 2015 Låter som om instrumentet ändrat inställningen på typ av shunt- kylskåpet drar med största sannolikhet inte 45 A. //Roger Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Funkis 143 Postad 7 Oktober , 2015 Kan vara fel på kylskåpet också... Med en tångamperemätare på handinstrument kan du mäta direkt på ledningen in i kylen. Ser du där45 A så är det sannolikt fel på kylen. Var det helt nytt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Oldtimer 81 Postad 7 Oktober , 2015 (redigerade) Vad "sejer" säkringen på kylskåpsgruppen då? Den bör ju vara < 15-20 A och "seja från" om din belastning är 45A? Redigerad 7 Oktober , 2015 av Oldtimer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nineleven 3 Postad 8 Oktober , 2015 Hej, Kylen var helt ny i kartong, tyvärr har jag bara en Volt-mätare. Säkringen är någon form av liten automatsäkring och den har inte löst ut. Jag kan inte se vilken amperestyrka den har men jag antar att den är avpassad för kylen som monterat original med snarlika prestanda. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bobba 54 Postad 8 Oktober , 2015 Vad visar instrumentet för spänning när kylen går? Vad visar instrumentet för ström om kylen är avstängd och du har ex. bara en liten lampa igång? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser