skidkung 1 Postad 5 Oktober , 2015 Hej. Undrar om någon här kan ge tips på vad som kan vara värt att kolla upp om man har följande fel. Se filmen! Inköpt igår. Motorn har varit konserverad med olja som sprutats in i insug. Därefter har den stått i 2år. Ca 80l bränsle i tanken. Dock 2år gammal. Det är ca 6grader varmt ute. Motorn går bra på alla register förutom tomgång. Den verkar missa att tända i mellanåt. På havet dog motorn till och med. Nu har vi fått den att gå bättre men inte helt bra ännu. Såhär går den nu. Detta har vi gjort. Nya stift. Lossat förgasare och rengjort lågfart mm. Lågfart var igentäppt. Drenerat vattenavdkiljaren. Rengjort bränslefilter. Saker vi tänkte göra härnäst. Byta bränsle. Kolla flottörnålarna så att de stänger som de ska. Byta bränsleslang från tanken till motorn. Köpa nytt vattenfilter. Någon som har något gott råd att ge oss? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling Postad 5 Oktober , 2015 Uj, det puttrandet hade nog drivit mig till vansinne. Får en diesel att låta som ljuv musik... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tutte 25 Postad 6 Oktober , 2015 Hej det låter som förgasar problem.Jag hade ultraljudstvättat dom sedan tror jag den går riktigt . Mvh tutte Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Niklas-L 37 Postad 6 Oktober , 2015 När du ändå håller på, så byt bränslet i tanken. Alt kör med en extern tank med nytt bränsle. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser