LaVirino 0 Postad 30 September , 2015 Jag är i planeringsstadiet för att byta ut samtliga fall och skot på min träbåt och har konstaterat att det inte finns tampar i "äldre stil" som lämpar sig för de uppgifterna. Så är det någon som har tips på något hampafärgat tågvirke med vettiga egenskaper? Tacksam för tips o råd! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smoegen 89 Postad 30 September , 2015 Claessons trätjära i Göteborg, de har allt du behöver och lite till... =) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 225 Postad 30 September , 2015 Jag ser lite annorlunda kanske på det... vet inte vad det är för båt, men för mig är det viktigt att sakerna fungerar bra än att det ser "rätt" ut. Naturligtvis ser det konstigt med neonfärgade linor, men jag hade valt en bra multiplait-lina i vitt eller grått före en treslagen hampalina som ser "bra" ut. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LaVirino 0 Postad 30 September , 2015 Jag ser lite annorlunda kanske på det... vet inte vad det är för båt, men för mig är det viktigt att sakerna fungerar bra än att det ser "rätt" ut. Naturligtvis ser det konstigt med neonfärgade linor, men jag hade valt en bra multiplait-lina i vitt eller grått före en treslagen hampalina som ser "bra" ut. Jo jag håller med dig helt, tvungen att testa lyckan Jag har en sundénkryssare i mahogny så jag försöker satsa på naturliga färger så gott det går. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 1 Oktober , 2015 Gå in på katalogen här från Liros Ropes och kolla vad som passar. Det finns ett stort urval på linor som färgmässigt kan passa som dessutom är i racingmaterial. http://www.lirosropes.se/pdf/LIROS_Katalog_2015_sw%20Online%20II.pdf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser