Andreasp 3 Postad 30 September , 2015 Hej Jag skall byta startmotor på en VP 4,3-97 och den sitter ju lite trångt till, jag kommer ner med en hand och kan skruva bort bultarna, problemet är när jag skall ha dit den nya och bara har en hand. Är det någon som gjort detta och kanske har några bra tips? Har funderat på spännband runt motorn men vet inte om det fungerar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 30 September , 2015 Det brukar gå bra att trycka in starten i sitt hål och den hänger kvar någorlunda så att det går att skruva fast. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
facil26 3 Postad 30 September , 2015 Om det är standargängor kan du köpa en likadan skruv i järnaffären ngt längre o ersätta skallen m ett mejselspår att hänga startmotorn på den övre fästskruen. Som ett tipps som brukar fungera. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Andreasp 3 Postad 1 Oktober , 2015 Slapp byta eftersom det "bara" var kabelskorna vid batteriet som var problemet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser