Skruvaren 0 Postad 29 September , 2015 Hej - jag har en allmän fråga som jag fundrat över: Om man köper en ny, felfri båt av en handlare (fullt betald och hämtad), har man rätt att ångra köpet (- typ ångervecka) ? - Ex. Man tycker den är för liten eller får inte plats på bryggan..... Eller är utlämnad till handlarens goda vilja ? J Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kossor 939 Postad 29 September , 2015 Hej - jag har en allmän fråga som jag fundrat över: Om man köper en ny, felfri båt av en handlare (fullt betald och hämtad), har man rätt att ångra köpet (- typ ångervecka) ? - Ex. Man tycker den är för liten eller får inte plats på bryggan..... Eller är utlämnad till handlarens goda vilja ? J Måste väl vara konsumentköplagen som reglerar detta eller ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 288 Postad 29 September , 2015 Det har jag mycket svårt att tro Båten är ju begagnad då. Vem skall ta smällen för värdeminskningar tex 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flippermannen 26 Postad 29 September , 2015 Nej, det finns ingen rättslig grund som ger dig rätt att häva köpet. Däremot känner jag till goodwill-ärenden där t.ex. bilhandlare gått med på att ta tillbaka en begagnad bil bara några dagar efter köpet bara på den grunden att köparen ångrat sig. Detta bygger dock helt på säljarens goda vilja. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling Postad 29 September , 2015 Att säga att den är för liten eller inte passar bryggan känns...kanske inte som rätt väg att gå. Kanske skulle det mer verka som en honnör åt dumheten? Kanske ett snack med säljaren...fast varför skulle han vilja förlora pengar!? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser