Gå till innehåll
torsdag 13 februari 2025
douakh

Smörjnipplar suzuki!

Rekommendera Poster

Någon som vet var smörjnipplarna på en Suzuki DF 140hk sitter samt hur många de är?

Mvh/ douakh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Antar att du menar just smörjnipplar för fettspruta och inget annat. Sådana standardnipplar används nog bara på saker som roterar rätt sällan, typ i motorns styrleder (swivel bracket)?

I reservdelslistan för t.ex. årsmodell 2002 (slumpvald) anges 4 eller 5 stycken till höger (req=behövligt antal) enligt bilden nedan. Tror att sådana siffror gäller hela motorn, inte bara aktuell skiss-sida?
Klickar man på reservdelsnumret fås en "cross-reference", alltså en lista på andra motormodeller där samma detalj används (scrolla ned litet). Med hjälp av den kan man snabbt hitta andra skisser på snarlika motorer av olika årsmodell, till äventyrs även hitta skisser på annat än "swivel bracket" !?

Bara du själv vet exakt vilken variant/årsmodell av DF 140 frågan gäller, leta därför gärna litet innan du eventuellt återkommer i tråden med förhoppningsvis mer precisa uppgifter om det ändå skulle kvarstå frågetecken. Återkom för resten oavsett, alltid kul med forumtrådar där det berättas hur saker lösts. ;-)
post-86835-0-62170000-1443534241.jpg.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag fann en servicebok online som gick att köpa och i den fann jag den info jag behövde. Tack för hjälpen. Nu vet jag vilka nipplar som skall smörjas samt vart de sitter.

/ douakh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...