skotten1 1 Postad 29 September , 2015 (redigerade) Hej Har ni tips på vart man köper billig skrovbeklädnad? Jo jag vet att Hjertmans och sea sea har men andra tips?? Mvh Rä.... Skotten Redigerad 29 September , 2015 av skotten1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 181 Postad 29 September , 2015 Kuntze? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 29 September , 2015 Det är oftast bra att isolera lite innan matta, det brukar göra monteringen enklare. Ö&B har billiga liggunderlag. Börja med dem, sen kan man klä med matta (några år senare) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
skotten1 1 Postad 30 September , 2015 låter oerhört snygtt med liggunderlag på väggarna i några år.. bra oxå om man skulle välta med båten då ligger man mjukt och varmt 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 30 September , 2015 Du mår väl bra av att ligga hårt med din dåliga rygg? 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jsbtango 23 Postad 30 September , 2015 (redigerade) Du mår väl bra av att ligga hårt med din dåliga rygg? Ta kontakt med Ronneby Marine Design, dom löser era behov. billigt eller inte det är en prioterering Redigerad 30 September , 2015 av jsbtango 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jask 14 Postad 2 Oktober , 2015 Som vanligt är det oerhört svårt att få det både billigt och bra, ofta hör det inte ihop. Men det kan se bra ut!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thallatha 867 Postad 3 Oktober , 2015 låter oerhört snygtt med liggunderlag på väggarna i några år.. bra oxå om man skulle välta med båten då ligger man mjukt och varmt Jag har isolerat flera båtar med liggunderlag. Brukar tom lägga dubbla lager med skarvarna förskjutan. Dels för att få bättre isolering och för att få jämnare yta att limma ytmattan på. Ö&B har de billigaste liggunderlagen. Det skulle i och för sig gå att köpa betydligt större format, men just den begränsade bredden gör ju att du får många raka kanter och mindre bitar att jobba med. Ö&B har bara ett beställningsnummer för liggunderlag (enligt en anställd i Arboga). Då kan de få vilken tjocklek och färg som helst. I min motorseglare har jag kombinerat tre olika tjocklekar och en väldigt massa olika färger. Du kan ju försöka få en häftig färg att klä båten i. Sist jag köpte fick jag en mintgrön färg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 3 Oktober , 2015 Om målet är en "billig skrovbeklädnad" så är Ö&B's liggunderlag en bra början! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Skoter 50 Postad 4 Oktober , 2015 Vad limmar man liggunderlaget med? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thallatha 867 Postad 4 Oktober , 2015 Mattlim - som man kan använda som sättlim eller kontaktlim. På ställen som behöver ha bättre hållfasthet, tex om ytan kröker mycket kör man med riktigt kontaktlim. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marrexxx 66 Postad 4 Oktober , 2015 Jysk har både tjocka o tunna liggunderlag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BSven 469 Postad 4 Oktober , 2015 Om man använder Jysks liggunderlag så bör man nog inte vänta med att sätta på skrovbeklädnaden över. De har en hållfasthet som blött knäckebröd.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser