Gå till innehåll
söndag 22 december 2024
NBlomqvist

Hjälp! Vilken båt ska jag välja?

Rekommendera Poster

Håller på att ta in offerter på en ny, (eller begagnad), styrpulpetbåt utan motor, och det är rena djungeln...

Båten ska vara över 400 cm och fungera bra med en 25 hästars 4-taktsmotor som väger 60 kg.

Båtarna jag velar mellan är:

Suvi 4250

Suvi Kala-Palta R

Terhi 445 C

Terhi 6020

Mest prisvärt är nog en ny Terhi 445 C med 80-trailer som jag fått en offert på 52.800:- på.

Det jag funderar mest över är vilken båt som är att föredra mellan Terhi 445 C och Terhi 6020?

På pappret skiljer det inte så mycket förutom att 445 C är 17 cm kortare än 6020, och ser modernare ut, men det skiljer ju 10,000:- mellan dom i pris.

Är det någon som har erfarenhet av Suvi?

Finns det någon annan båt jag inte upptäckt än i prisklassen 50-60.000:- som är vettig?

Det spelar ingen roll om den är ny eller begagnad, men den måste gå bra med en 25 hästars fyrtakt, alternativt ha en motor med i priset.

Jag är evigt tacksam för alla tips jag kan få!

Det här med båtar är helt nytt för mig. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller på att ta in offerter på en ny, (eller begagnad), styrpulpetbåt utan motor, och det är rena djungeln...

Båten ska vara över 400 cm och fungera bra med en 25 hästars 4-taktsmotor som väger 60 kg.

Båtarna jag velar mellan är:

Suvi 4250

Suvi Kala-Palta R

Terhi 445 C

Terhi 6020

Mest prisvärt är nog en ny Terhi 445 C med 80-trailer som jag fått en offert på 52.800:- på.

Det jag funderar mest över är vilken båt som är att föredra mellan Terhi 445 C och Terhi 6020?

På pappret skiljer det inte så mycket förutom att 445 C är 17 cm kortare än 6020, och ser modernare ut, men det skiljer ju 10,000:- mellan dom i pris.

Är det någon som har erfarenhet av Suvi?

Finns det någon annan båt jag inte upptäckt än i prisklassen 50-60.000:- som är vettig?

Det spelar ingen roll om den är ny eller begagnad, men den måste gå bra med en 25 hästars fyrtakt, alternativt ha en motor med i priset.

Jag är evigt tacksam för alla tips jag kan få!

Det här med båtar är helt nytt för mig. :)

Buster S skottar på bra med bara 25 hk

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om du vill ha en ännu billigare bruksbåt finns ju Latrex 450. Den är inte lika utsmyckad som de övriga du nämnt, men stabil och funktionell till ett pris på ca 30.000 kr.

post-54109-0-06156100-1443533836_thumb.jpg

post-54109-0-69645500-1443533743_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det blev en Terhi 445 C och en ny Tiki-trailer.

Jag har redan en flång ny 25-hästars fyrtaktare stående.

Det blir nog en bra kombination.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Absolut. Huvudsaken du blir nöjd    :)

Redigerad av Sardaukar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...