Gå till innehåll
måndag 18 november 2024
sebbe999

Hjälp med konservering av ac/värmare

Rekommendera Poster

Försökte klura ut hur jag ska konservera ac/värmare system på min Sea ray 260 -06 försökte att ha en hink i motorrummet med vatten och lägga i slangen som går till pumpen och startade värmaren/ac men den verkar knappt suga i sig något!

Ni som har detta system! Hur gör man!??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag skruvade bort locket på den behållaren i motorrummet där filtret sitter och satte en stor jäkla tratt där jag sedan hällde i spolarvätska. När jag startade värmaren sen Fick en kompis stå och titta när det börja komma blått vatten ur sidan, sen var det bara att stänga av. Har man bara fullt i den behållaren så sugen den själv. Funkade för mig förra vintern iaf.

Anledningen till att jag använde spolarvätska ist för glykol är att det tydligen är snällare mot packningarna. Det blev även spolarvätska till toan.

Lycka till :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Försökte klura ut hur jag ska konservera ac/värmare system på min Sea ray 260 -06 försökte att ha en hink i motorrummet med vatten och lägga i slangen som går till pumpen och startade värmaren/ac men den verkar knappt suga i sig något!

Ni som har detta system! Hur gör man!??

Gick pumpen igång?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tjena! Japp pumpen gick hela tiden och det blåste i hela tiden i ruffen, men kom inte ut något! När jag testa i vattnet kom det ut vatten hela tiden genom hålet på sidan!

Tycker det är konstigt att den inte kom något nu!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Denna typ pump suger inte utan behöver tryck

Funkar även fint att konservera systemet med lätt tryckluft för att tömma. Dock bra att få igenom sötvatten först

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Som Capitan säger, jag har tagit av slangen in till pumpen och blåst försiktigt med tryckluft. Funkat fint i alla år :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...