Thomas67 0 Postad 26 September , 2015 Motorn går perfekt på tomång men gasar jag upp på ca 1800 varv så efter 4-5 min så tappar den bränsletrycket. Har bränsletrycksmätare uppkopplad, från 3 bar till 0,5 bar. Har haft multimetern kopplad vid pumpen som har ström, kan problemet ligga över tändningen. Allt på bränslesidan är nytt, låg/högtryckspump 2ggr bränsletrycksregulatorer. Ny slang till tank ink slangnipplen. Inget vatten i bensinen. Tacksam för hjälp. Mvh Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraS 46 Postad 26 September , 2015 Låter som att den får förlite bränsle, trots att du har bytt det mesta. Kolla alla ev.bränslefilter så dom e ok. Om jag inte mins helt galet, så sitter det ett litet filter vid ingång på bränslekylningen. Lätt att missa.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas67 0 Postad 27 September , 2015 Tänker du på filtret under insatsfiltret? det är rengjort när pumparna byttes ut.Det känns som det är på tändningssidan nu. Har haft auktoriserad båtmekaniker nere och kollat. Det har varit att byta ut allt på bränslesidan. Men felet kvarstår, går länge på tomgång men drar jag upp varvtalet till 1500-2000 så bryter/tappar trycket efter några minuter. Mvh Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 548 Postad 27 September , 2015 (redigerade) Pickupen som är igensatt nere i tanken? Har du provat att köra med lös dunk för att utesluta problem med bränslet eller skräp i tanken? Redigerad 27 September , 2015 av Eld- Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas67 0 Postad 27 September , 2015 Ja har även kört med separat dunk men det är samma problem. har haft uppe röret från tanken samt sugit upp soppa från tanken. Inget vatten i bensinen och röret med silen är kanonfint. Mekanikern som skall vara specialist på dessa motorer, och som sagt att innan att det är bränslerelaterat. Nu när allt är utbytt säger han att det NOG är på tändningssidan felet är.Han har även haft datan inkopplad men inga felkoder. Har bytat ut allt som har med bränslesidan att göra. Spinner bra på tomgång varit igång 10 min ökar gasen till 15-2000 varv. Motorn spinner på bra i 2-3 min sedan hostar den till för att den tappar bränsletrycket. Fast där är konstant ström till pumpen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraS 46 Postad 28 September , 2015 Tänker du på filtret under insatsfiltret? det är rengjort när pumparna byttes ut.Det känns som det är på tändningssidan nu. Har haft auktoriserad båtmekaniker nere och kollat. Det har varit att byta ut allt på bränslesidan. Men felet kvarstår, går länge på tomgång men drar jag upp varvtalet till 1500-2000 så bryter/tappar trycket efter några minuter. Mvh Thomas Jag hadde samma problem på en av mina maskiner för några år sedan, jag bytte då också bränsle pumpen, tänd-delar osv. MEN det visade sig då vara ett litet nät filer som satt, tror jag, på ingående bränsle anslutning till bränslekylaren. Det sitter även ett litet nät filer på själva pumpanslutningen, men det har ni troligen bytt i samband med byte av bränslepumpen. Efter filterbyten fungerad motorn som den skulle. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas67 0 Postad 28 September , 2015 Det Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas67 0 Postad 28 September , 2015 Det enda nätfilter jag har är det som sitter ner i röret till tanken, och det var mkt fint. Bifogade en bild Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraS 46 Postad 29 September , 2015 (redigerade) Ojdå, såg nu att du har Gen III, jag har Gen II.. Har du första modellen så finns det risk att det är fel på enheten, tydligen kan dom börja läcka och ev. suga in luft. Nu vet jag inte vilket år din är tillverkad, man kan vara värd att kolla upp, då det har funnits ett utbytesprogram av alla gammla Gen III enheter. Blev lite nyfiken på detta problememt och kollade runt lite:) Tydligen finns det även ett problem med lackering som lossar inne i behållaren, dessa flagor kan sätta igen rör, filter, och i värsta fall spridare.. Inget kul. Redigerad 29 September , 2015 av BerraS Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mercruiser83 0 Postad 23 Juni , 2016 Motorn går perfekt på tomång men gasar jag upp på ca 1800 varv så efter 4-5 min så tappar den bränsletrycket. Har bränsletrycksmätare uppkopplad, från 3 bar till 0,5 bar. Har haft multimetern kopplad vid pumpen som har ström, kan problemet ligga över tändningen. Allt på bränslesidan är nytt, låg/högtryckspump 2ggr bränsletrycksregulatorer. Ny slang till tank ink slangnipplen. Inget vatten i bensinen. Tacksam för hjälp. Mvh Thomas hej Thomas. snubblade över din tråd. kanske har du löst problemet? det sitter ett filter i botten på bränslekylnings modulen på genIII quicksilver 35-892665 filter disc. om du har en sprängskiss på modulen så är det nr 21 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser