sSvensson 8 Postad 26 September , 2015 Lång historia kort Köpte för liten trailer då säljaren angav fel modell och jag kontrollerade inte. Nåväl Vagnen jag köpt är en Trane BUV 1102 Maxlast 1100Kg och max båtlängd 6m. Båten är en Bella 621DC och väger inkl motor 1080Kg och är 6.18m lång.Båten står nu på trailer men frågan är om båten kan ta skada av att bakänden sticker ut så långt?Bara motorn väger 231KgFrån sista kölrullen till änden på båten är det 120cm.Ska snart köra någon mil då den ska på service. Har insett att jag måste köpa ny trailer men ännu har det inte dykt upp några intressanta objekt.Lutar år nyköp Tiki BUV1250 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patflemming 30 Postad 27 September , 2015 Hej. Om båten bara är typ 2 dm för lång och du inte tänker köra allt för många långa sträckor så skulle inte jag byta trailer eller iaf inte vara allt för orolig för en kortare körsträcka. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frans73 8 Postad 27 September , 2015 Den stora frågan är vad den väger på draget blir kärran baktung så att den lyfter bilen i draget skulle jag nog överväga att byta kärra om inte kör med den. Den bör ligga på ca 50kg på kulan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 27 September , 2015 Går det inte att flytta fram winchtornet? Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kossor 939 Postad 27 September , 2015 Lång historia kort Köpte för liten trailer då säljaren angav fel modell och jag kontrollerade inte. Nåväl Vagnen jag köpt är en Trane BUV 1102 Maxlast 1100Kg och max båtlängd 6m. Båten är en Bella 621DC och väger inkl motor 1080Kg och är 6.18m lång. Båten står nu på trailer men frågan är om båten kan ta skada av att bakänden sticker ut så långt? Bara motorn väger 231Kg Från sista kölrullen till änden på båten är det 120cm. Ska snart köra någon mil då den ska på service. Har insett att jag måste köpa ny trailer men ännu har det inte dykt upp några intressanta objekt. Lutar år nyköp Tiki BUV1250 Köp då en med självjusterande vagga underbart att ha det bara spela upp båten, den finner sin plats automatiskt. Jag har inombordare, och tycker att trycket vaggan/ stödrullarna skall vara placerade mitt under motorn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sSvensson 8 Postad 27 September , 2015 Tornet år så långt fram det bara går.Ska flytta bak sista kölrullen ca 30cm.Kultrycket är hyfsat ok, fick flytta hjulaxeln.Självjusterande vagga är högst på önskelistan men då sticker priserna iväg har jag märkt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Niklas-L 37 Postad 28 September , 2015 Vi hade tidigare en bromsad vagn (1500 kg) till vår Bella 620. Den passade båten mycket bra. En helt annan vagn med annan prisbild, än i ditt fall. Tycker utsticket är i längsta laget. Men om du ska transportera båten kortare sträckor, i rätt hastighet, så bör det gå bra. Jag skulle ha avlastat skrovet vid vinterförvaring, exempelvis palla upp med lastpallar längst aker ut. Men din bild verkar ge skenet att du redan anammat det. Ser även ut som att du kan flytta fram sidostöttorna, och med detta flytta sista kölrulle några extra cm längre bak. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser