Gå till innehåll
söndag 16 februari 2025
Gäst Daniel

Nån som vet vad det är för båt?

Rekommendera Poster

Gäst Daniel

Undrar vad det är för en båt jag införskaffat. Förra ägaren som målat om båten sa att det var en Crescent 540, det enda båt jag kan hitta med det namnet är en segelbåt. Min båt är 5meter lång 1,8-2,0m bred, den har en enormt stor motorbalja, och bred akterspegel,samt haft inbygd bensintank, nu en 80hk yamahamotor. Fler bilder kan hittas här [LINK]home.vasteras2.net/dalundmark/boat[/LINK] Jätte tacksam om nån kände igen båten, (lättare att försäkra den då)

post-0-1394234374,3831_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ser ut sin en Crescent DC 21 (day crusier). Byggdes väl tidigt 70-tal.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Walle

Hade inte Crescent dc21 (21dc) inombordare med Aquamatic?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är det jag som inbillar mej, eller ser motorbrunnen hemsnickrad ut? Förstärkningsplattan motor/akterspegel ser också lite mysko ut, kan det finnas ett gammalt drevhål under?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Tror att det är en Cresent 53, själv hade jag en Cresent 53 Dc.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Jonas

Jag tror att det är en Crescent 54, tror att den byggdes 68-70 och kunde fås med utombordare eller innombordare. Jag har en kamrat som har en likadan. kan skicka en bild om du vill. Kolla annars på http://www.cremo.se/kataloger/modeller/pages/54-s1.htm /Jonas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Daniel

Hej, tack för alla svar, det verkar som sagt vara en Crescent 53 eller 54, Förmodligen en 54:a. invändiga detaljer så som sidofack och storlek på bränsletank stämmer precis in. Förmodligen så är akterspegeln omgjord, (det syns att det är nått gjort med den. Åter igen tack. //Daniel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...