Gå till innehåll
måndag 24 februari 2025
wahlis

Köpa aluminiumrör till täckställning i GBG

Rekommendera Poster

Hej,

Är intresserad att komplettera min täckställning med några fler aluminiumrör som jag kan såga och kapa till efter önskad längd. Vill inte modifiera orginalställningen. Jag vet att man kan köpa rör i båtbutiken till NOA och andra varianter, men tycker att dessa verkar rätt dyra, går det att köpa detta till ett bättre pris i någon annan butik än dessa?

/Wahlis

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Är intresserad att komplettera min täckställning med några fler aluminiumrör som jag kan såga och kapa till efter önskad längd. Vill inte modifiera orginalställningen. Jag vet att man kan köpa rör i båtbutiken till NOA och andra varianter, men tycker att dessa verkar rätt dyra, går det att köpa detta till ett bättre pris i någon annan butik än dessa?

/Wahlis

Vad är det för diameter och längder du är ute efter?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

/Wahlis

Vad är det för diameter och längder du är ute efter?

Hej,

Skulle tro att det handlar om 35 eller 38 mm i diameter, när det gäller längder så är det ca 1 - 1,5 m per rör, men det kan man ju kapa om det är längre från början, men inte kortare än det.

/Wahlis

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Perfekt, säljer de även till privatpersoner?

/Wahlis

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja det gör de. Fast numera får man kvitto. Dock är det ändå bra mycket billigare än att köpa rördelar från ex Hjertmans.

Redigerad av b_syrsa

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...