Gå till innehåll
måndag 23 december 2024
brannan77

Princess v48 eller fairline targa 47

Rekommendera Poster

Hej

Tänkte gradera upp till någon av ovanstående modell till nästa år, men skulle behöva tips och råd vilken ni tror mest på.

Av de något äldre v48 or har de kamd 75 annars d9, skulle ni ta d9 alla dagar i veckan annars skapliga priser på de med 75 or

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Vad det gäller motorerna så har jag inte så mycket att säga. Det är väl mer en ekonomisk fråga.

Däremot så skulle jag råda dig att hellre köpa en princess än liknande modell från fairline. Väldigt snarlika båtar men princessen har snäppet bättre kvalité. Detta gäller endast om förutsättningarna är de samma för bägge modellerna, samma skick, utrustning etc. Faktan bakom detta är visserligen bara från en vän, men han är sen å andra sidan väldigt duktigt på båtar och har haft flera princess båtar samt fairline i denna storleksklass. Tror också att princessen har snäppet bättre andrahandsvärde...åtminstone verkar det så på blocket.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Snacket om kvalitetsskillnader vet jag inte riktigt om det stämmer. Grundkvaliteten på båda är mycket bra. Ytfinnish och detaljkvalitet känns dock något mer påkostat hos Fairline hos vissa årsmodeller, främst fram till kring 2013-14. Efter det har Fairline börjat med en del cost cut som klart märks på båtarna.

Motormässigt är det lite olika skolor dvs för de nyare generationerna eller för de mer robusta och lättmekade (som det anses), äldre modellerna.

Jag rekommenderar att ställa samma fråga på MBY.com forum där du kommer att få många svar från folk som faktiskt ägt respektive modell.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...