Kajuttern 0 Postad 22 September , 2015 Hejsan ! Vi har införskaffat oss en uttern 690 och har haft en undebar sommar Men nu står båten på land och förberedelserna inför vintern är i full gång Och frågan är då vart bottenpluggen/pluggarna sitter och hur tar man ut dom, skruvas eller knackas dom ut ? Med vänlig hälsning Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 531 Postad 22 September , 2015 Hej och välkommen till MG! Vanligtvis sitter "bottenpluggen" (dyvikan) i aktern långt ner och den brukar skruvas ur (har aldrig sett någon man knackar ur men jag har ju inte sett allt!). Alla båtar har inte dyvika utan man får tömma ev kondensvatten ur ytterskrovet via öppningar inuti båten. Hur det ser ut i just din båt kan jag tyvärr inte svara på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kajuttern 0 Postad 22 September , 2015 Hej och tack så mycket Ok då vet jag hur jag skall bära mig åt och ganska exakt vart den sitter, åter igen tusen tack ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser