mechanic 0 Postad 21 September , 2015 Hej Är det ngn här som har eller har haft Guernsey 28 /34? Lite sugen på en sådan & undrar lite allmänt om lämpliga farter o annat som kan tänkas vara intressant... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 21 September , 2015 Jag tittade mycket på dem för ett par år sedan. Mitt intryck var de var ruskigt välbyggda båtar som då kändes prisvärda, mycket båt för pengarna. Att det inte blev någon berodde i stort sett enbart att jg inte blev av med min Forbina. Storleksmässigt passade 28 mig bäst men den föll i stort sett direkt på "byssan", det fanns ingen plats att förvara skafferier, tallrickar, mm. 34:an kändes helt enkelt för stor för oss så egentligen tittade jag inte så mycket på den. Det jag kommer ihåg som minus på den var den tveksamma konstruktionen på den uppfällbara badbryggan. Byggs dessa båtar fortf. finns det någon svenks generalagent på dom?/B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mechanic 0 Postad 21 September , 2015 Den försvann efter ett par år i norden, men verkar dock säljas i medelhavet gn Brunswick/Mercury återförsäljare. De byggs i polen (som snart allt ) på samma varv som bygger uttern o Quicksilver båtarna. Var o kikade på en 28 för några månader sedan men kunde inte provköra pga kuling o häftigt regn. Verkade bra men kunde kanske "raffineras" lite i just förvaring runt köket. Föll mkt för möjligheten att öppna hela aktern, men ändå möjlighet att stänga till med riktig dörr. Har hittat flera ute i europa, blir dock fort 900-1000nm att tröska hem. (dock en häftig resa att göra.) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser