lami1 0 Postad 21 September , 2015 Hej Jag undrar om det finns någon som har eller har haft en plastbåt av märkat Lami 4.15 x 1.55 avsedd för max 10 hp motor min båt saknar bottenplugg och jag vet inte hur den skall se ut till denna båten är det någon som kan beskriva den eller visa en bild på en orginalplugg vore jag tacksam Bengt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nimoht 0 Postad 21 September , 2015 Hej Jag undrar om det finns någon som har eller har haft en plastbåt av märkat Lami 4.15 x 1.55 avsedd för max 10 hp motor min båt saknar bottenplugg och jag vet inte hur den skall se ut till denna båten är det någon som kan beskriva den eller visa en bild på en orginalplugg vore jag tacksam Bengt Jag har en Lami 425RX och saknade dyvika till min. Den gamla hade spruckit i gummit och hålet i botten var 28mm om jag inte minns fel. Va in till varenda båthandlare innan jag hittade till slut på olebybåtar.se, finns i olika storlekar beroende på vad du behöver. Lycka till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
excel319 506 Postad 22 September , 2015 Är det en plugg i durken eller i aktern (dyvika) du saknar. Jag köpte en Lami i början av 80-talet och den var det ett hål i akten på, så den vattenfylldes (dubbelskrov) vid stillaliggande för bättre stabilitet. När man började köra åkte vattnet ut och båten blev lätt och fin. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lami1 0 Postad 23 September , 2015 Är det en plugg i durken eller i aktern (dyvika) du saknar. Jag köpte en Lami i början av 80-talet och den var det ett hål i akten på, så den vattenfylldes (dubbelskrov) vid stillaliggande för bättre stabilitet. När man började köra åkte vattnet ut och båten blev lätt och fin. det är en plugg i durken Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser