Gå till innehåll
lördag 01 februari 2025
Nim26

Gummibåtsdävertar

Rekommendera Poster

Har köpt gummibåt en yam260 med en 5hk på och fick med en upphängningsanordning som verkar smart.

Men två saker saknades dvs dom låsen alternativt krokar som man sätter fast på badbryggan!

Handtagen sitter limmade på ena pontonen och dom rostfria krokarna som skall sitta i handtagen är med,

Är det någon som vet om man kan köpa det jag saknar på lösen, för jag vill inte köpa hela paketet för 1,600kr på hjertmans

Eller om någon av er vet nån som tagit fram alternativa fästen av något slag! hörde nån som hade tagit fram en variant som man lätt kunde ta bort från badbryggan för att inte riskera att skada sig på dom när man badar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kan ha delar beroende på mått då jag splittrat satser när folk tappat delar i vattnet vid montering

Vad har du för cc-mått på hålen på delen som sitter på gummibåten?

Har snabbfästen på mina men ena plattan saknas och ligger på botten vid nån kunds båt :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kan ha delar beroende på mått då jag splittrat satser när folk tappat delar i vattnet vid montering

Har snabbfästen på mina men ena plattan saknas och ligger på botten vid nån kunds båt :)

Jag har inte cc måtten just nu men det behövs väl inte för dom stora byglarna som sitter med två låssprintar i plasthandtagen har jag,dvs det som skall sitta på gummibåten har jag.

Det är bara dom två låskrokarna som man skruvar på badbryggan som jag saknar! har du två sådana så är jag köp villig:)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har inte cc måtten just nu men det behövs väl inte för dom stora byglarna som sitter med två låssprintar i plasthandtagen har jag,dvs det som skall sitta på gummibåten har jag.

Det är bara dom två låskrokarna som man skruvar på badbryggan som jag saknar! har du två sådana så är jag köp villig:)

Hur kommer det sig att säljaren inte skickade med de låskrokarna ?

De är ju lätt att förstå att du skulle behöva dem.

Kunde hen visa kvitto på sitt inköp av båten?

Eller sitter krokarna kvar på den rättmätige ägarens båt ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Alvarligt talat detta var nog det värsta jag hört och blivit anklagad för på länge:(

Men tror du det så får du väl kontakta någon här för alla mina kontaktuppgifter finns på denna sida.Det som hände var att föregående ägare sålde sin bobåt via mäklare under vinterförvaring och glömde att säga till att skruva av dessa två låskrokar på denna targa,då affären låg runt 1,5milj så kan man ju lätt glömma en sådan detalj. Nu har min kompis då köpt en så stor båt så att dom kan hissa upp en ev gummibåt och kan då ha en större bättre en den jag köpte av dom.Jag får väl lära mig hur man bifogar bilder på detta forum så att jag kan lägga in kvittot på 8,500kr

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Alvarligt talat detta var nog det värsta jag hört och blivit anklagad för på länge:(

Men tror du det så får du väl kontakta någon här för alla mina kontaktuppgifter finns på denna sida.Det som hände var att föregående ägare sålde sin bobåt via mäklare under vinterförvaring och glömde att säga till att skruva av dessa två låskrokar på denna targa,då affären låg runt 1,5milj så kan man ju lätt glömma en sådan detalj. Nu har min kompis då köpt en så stor båt så att dom kan hissa upp en ev gummibåt och kan då ha en större bättre en den jag köpte av dom.Jag får väl lära mig hur man bifogar bilder på detta forum så att jag kan lägga in kvittot på 8,500kr

Det var ett fantastiskt ömfotat svar på min fråga: Hur kommer det sig att säljaren inte skickade med de låskrokarna ?

Var läste du en anklagelse ? Den måste kommit inifrån på något sätt. Överkänsligt tycker jag.

Nå, jag fick ju ett svar på min undran i alla fall.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst MaxSchmeling

Dom sitter väl kvar på hans båt.

Ojdå, här blev det rejäl slagsida i debatten...

post-102122-0-30736700-1443003006_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, jag hade det omvända problemet i sommras. Fanns krokar på båten men jag köpte en gummibåt. Hittade ingen som sålde ena halvan till bra pris så jag köpte ett helt kit och har därför ett par oanvända rokar liggande om du är intresserad.

http://www.seasea.se/Article.aspx?ArticleNo=80055

/Bernt

Hej tack för det men jag har hittat ett par redan som jag skall hämta i morgon,

bara ingen annan hinner före, men då återkommer jag till dig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag fick köpt ett komplett kitt helt nytt från sea sea för 800kr via annons på blocket.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...