LillNicken 0 Postad 20 September , 2015 Hej Har köpt en Ryds Camping -78 för några månader sedan och nu är det då dags att förbereda den inför vintern. Idag när jag städade ut båten så började jag fundera över den plastdunk som är placerad i fronten av ruffen. Det är 3 slangar som sitter på locket och alla slangar försvinner in till fören bakom den lucka som sitter där. Har ingen nyckel till den luckan så jag är sjukt nyfiken på vad som döljer sig där inne. Det kan någon få förklara för mig som är rätt novis när det gäller båtar förutom ekor och roddbåtar Innehåller i den plastdunk som ligger där innehåller inte vatten, så mycket kan jag säga efter att ha luktat på innehållet och smakat pyttlite av det på tungan. Vad är det och vad används det till? Någon som vet? Sen kan någon få tipsa på hur jag ska få upp luckan utan att bryta sönder den totalt! Hoppas någon har bra information och dela med sig av. /Niklas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 20 September , 2015 Bästa svaret kanske du får från förra ägaren? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bjorns_snipa 94 Postad 20 September , 2015 Tanken (dunken) till min Wallasvärmare har tre slangar i locket. En av slangarna fortsätter ned till botten av tanken medan de två andra slutar vid locket. Har du en värmare i båten? Tanken innehåller i så fall lysfotogen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LillNicken 0 Postad 21 September , 2015 Det stämmer, jag har en värmare i båten. Kollade med förra ägaren som inte hade använt den något, och inte heller ägaren före honom. Hur fungerar den? Kanske svårt att svara på om jag inte kan berätta vilken värmare som sitter i båten men iaf Har sett att det finns nån grej fram på fören som ser ut som någon sorts brännare eller liknande om man skruvar loss locket. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 21 September , 2015 (redigerade) Ta bilder och lägg ut, vi kan inte skåda i kristallkulan. Det fram i fören är nog en skorsten. Redigerad 21 September , 2015 av pseudonym 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LuminaL 101 Postad 21 September , 2015 Kan ju vara bra att ta reda på vad som finns bakom luckan. Inte helt fel att veta vad som finns i / på / runt sin båt. Hur är luckan låst? Om det är nyckellås och du inte har nyckeln så blir det att borra eller nått så byter du låset efter det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser