Gå till innehåll
söndag 23 februari 2025
Gäst MaxSchmeling

Nu på lördag /19.9/ smäller det i Dockan marina i Malmö

Rekommendera Poster

Gäst MaxSchmeling

Dejlige Danmark og dejlige danske!

Danskarna kommer en masse och angör hamnen med drygt 140 båtar. Förra året var första året som jag kunde beskåda detta och det var något som det tog ett tag att smälta och då enbart åt det positiva hållet. Är du i Malmö eller bor runt omkring och vill uppleva något out of the ordinary; besök detta event med danska, uppsluppna båtägare och deras underbara invasion av svensk mark.

http://www.dockanmarina.se/news/oresund-rally-for-cruisers/

post-102122-0-54401400-1442568355_thumb.jpg

post-102122-0-47394600-1442568258_thumb.jpg

post-102122-0-03979700-1442568267.jpg

post-102122-0-66082600-1442568393.jpg

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nåt i stil med seglartåget, som terroriserade några hamnar i mellersta och norra Bohuslän under ett antal år.

Förhoppningsvis är besättningarna lite mognare och att, ofta äldre personers bostad, inte ligger i direkt anslutning till hamnen, som det gör hemma.

Kul med båten som utrustat sig med sköldar längs sidorna för att efterlikna vikingaskepp. 

Själv är jag på säkert avstånd. ;)  I ödemarkerna norr om Stockholm och har trevlig sysselsättning under Lördagen. Monterar de sista detaljerna på ett plåttak och murar en mur i storgatsten.  :)

Ha det så trevligt

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Överskriften till denna tråden skulle man kunna ta som ett bombhot och polisanmäla det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst MaxSchmeling

Mår du riktigt bra?

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Alldeles utmärkt, det är ju fredag. Själv då?

Men snälla-jösses Max du har väl inte anslutit dig till I..? Känns ju hyfsat motsägelsefullt.........  ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hoppas att dom kommer över i blåsten bara, såg att Öresundsbron var stängd idag för mindre fordon.

Gäller alltid att rubriksätta rätt, annars läser inte ingen...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst MaxSchmeling

Hoppas att dom kommer över i blåsten bara, såg att Öresundsbron var stängd idag för mindre fordon.

Läser inte ingen... Hmmm

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Läser inte ingen... Hmmm

En dubbel negation fixar du väl Max?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det kanske inte är speciellt betydelsefull att Ingen inte läser denna tråd då alla andra verkar göra det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

"smäller det" är väl inget bra sätt att uttrycka sig numer, man kanske bör vara lite försiktig.

I detta fallet när festen är i en gammal docka torde väl " gå av stapeln" klinga bättre?

Evenemanget i övrigt skiter jag fullständigt i!

/B

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det kanske inte är speciellt betydelsefull att Ingen inte läser denna tråd då alla andra verkar göra det.

Har för mig att det påstås att det är betydligt fler medlemmar på MG, men om alla har läst så är det bara 7.  :huh:

Eller är ämnet helt ointressant!?  :ph34r:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vet inte om det var en dubbel negation (vilket iof kan krångla till det), men isf syftade jag på rätt.

I Göteborg har det inledningsvis varit blåsigt men sedan lugnare och bra väder på em. Tog danskarna över Malmö eller vad Max?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst MaxSchmeling

Vilken dag i marinan, vilken fest och vilket väder. Nu räknar vi dagarna till nästa gång.

Danmark; jeg elsker jer!

post-102122-0-18218400-1442832241_thumb.jpg

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst MaxSchmeling

"smäller det" är väl inget bra sätt att uttrycka sig numer, man kanske bör vara lite försiktig.

I detta fallet när festen är i en gammal docka torde väl " gå av stapeln" klinga bättre?

Evenemanget i övrigt skiter jag fullständigt i!

/B

Det blev en komisk twist på det hela. När första båten, deras stora flytande bar, kom halvvägs i hamnen small en "bomb" och det blev en jävla knall. Att detta skedde precis framför nya prestigebygget Högmasten gjorde att ljudet blev rejält förstärkt.

Så jag fick rätt !

Jag bryr mig om evenemanget men resten i denna tråd "skiter jag i fullständigt i", för att citera en debattör i denna tråd. Det där gnället är aningen livsfrånvänt men kanske lite gubbigt, bittert, gnälligt. ja förutsägbart!

post-102122-0-59905600-1442909995.png

Redigerad av MaxSchmeling

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...