Glasses 3 Postad 17 September , 2015 Hej, Funderar att inhandla ett tält till båten så att den kan stå och andas under vintern, har ni några rekommendationer på tältgarage, gärna där ni själva har haft erfarenhet av. Garaget ska vara, längd 9-10m, bredd 4m, höjd 3m. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Niklas-L 38 Postad 17 September , 2015 (redigerade) Köpte 2 mindre tält. 6 x 2.4 x 2.5 från Dancover. Har fungerat mycket bra. http://www.dancovershop.com/se/product/garagetlt/garagetaelt-pro-24x6x24-m-graa.aspx Stommen har varit mycket bra! Stått uppe i 4 år nu. Har blivit lite slitage. Uppe på ena tältet så har det blivit några små hål. Samma tält fick lite slitage på "dörren" då en stötta inne i tältet stod för nära, så den nötte lätt mot duken av vinden. Det "skadade" tältet fick en vinter stå i ett oskyddat läge från vind. Det har tagit märkbart slitage av det. Så lyckas du finna en plats med lä, så kommer det förlänga livslängden på tältet. Men tycker tyvärr det var väl mycket bök med att sätta upp tälten. Tycker det räcker gott med täckställning och press. Tältet är säkert mycket bra, om man skall fixa/meka i båten. För mig så har jag nu mera ena tältet till förvaring av allt möjligt. Det andra tältet är praktiskt för styrpulpetbåten, som jag lätt rullar in och ut, då det ibland går några veckor mellan nyttjandet av båten. Redigerad 17 September , 2015 av Niklas-L Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Glasses 3 Postad 17 September , 2015 Har själv kollat på den sidan innan men vart så många sidor som sålde denna typ av tält så det vart lite svårt när man inte vet hur kvaliten är. Men tack för din feedback, ska surfa lite till och slå till ikväll på ett Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Glasses 3 Postad 17 September , 2015 Dancover hade inget tält i den storleken jag letar. Behöver ett tält 8,5m x 4,0m x 3m , sidohöjden måste vara minst 2,20m Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Figo 31 Postad 18 September , 2015 (redigerade) Bygg ett eget av tryckat virke och lägga på dubbla presseningar. En tunnare underst och en tjockare över. Byggde denna som är i de måtten du vill ha för ett totalpris på ca 5000kr för några år sedan. Lätt och ta isär på våren och sätta upp igen på hösten. Redigerad 18 September , 2015 av Figo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Glasses 3 Postad 18 September , 2015 Hej Figo, självklart kan det bli billigare att bygga eget, men i detta fall tycker jag inte det är värt det ifall det kostar ca 7000kr att köpa ett färdigt kit. Men tack för tipset! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser