Gå till innehåll
lördag 28 december 2024
7-012

Angående Jofabåtar

Rekommendera Poster

Nu börjar jag bli allvarligt irriterad! Jag har en Jofa Winth 485 som jag trivs utmärkt med. Men. Hur jag än letar på nätet så hittar jag inte mer än ett par rader om Jofas båtar. Någon hänvisade till Ryds, men dom vill inte kännas vid Jofa. Det är väl inte möjligt att all information om Jofa som inte handlar om hockeyskydd kan vara borta? Eller är det dags för en konspirationsteori - Jofa tillverkade aldrig några båtar? Dom köpte några skumma skrov och skruvade på egna skyltar för att det skulle verka som om dom hade en båtfabrik?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Kontakta Lasse Genberg på Vi Båtägare. Han lär nog veta. Hälsningar: roddarn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har du kommit fram till någe mer info om Jofa båtarna?? Går själv i fundering kring att köpa en äldre Jofa Winth båt??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

När jag köpte min Jofa Sting Sport (tror jag den heter, köpte den på auktion som en Selco) fick jag hjälp av Sven (Mercury/Selva-expert) att hitta gamla broschyrer över Jofabåtar. Han hade en hel pärm. Jobbar på Kentys Sjösport på Ingarö, vet inte vad han heter i efternamn men det finns bara en Sven där.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...