Rolfeses 0 Postad 16 September , 2015 Var kan man köpa knopmätargivare Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 238 Postad 16 September , 2015 Till vilken knopmätare..? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
uvek 15 Postad 17 September , 2015 om du menar den gamla sumloggen med vire som såg ut som en hajfena med propeller så tillverkas de inte längre. Köp en gps Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Chha 19 Postad 17 September , 2015 Kanske behöver du bara ladda ner en app till mobilen om den har gps, sannolikt finns den som gratisapp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Beeblebronx Postad 17 September , 2015 Har du en sumlog så passar den här i mätarhålet http://www.marinaman.se/instrument/wema-instrument/gps-logg Tyvärr är det ont om GPS-loggar med tripmätning. Det finns i navigatorerna, men är inte lika kul tycker jag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 19 September , 2015 "Tyvärr är det ont om GPS-loggar med tripmätning." Inte då, finns flera, denna tycker jag om: MotionX Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bjorns_snipa 94 Postad 19 September , 2015 Ja, om man vill ha en app finns det flera, men jag vill ha ett"vanligt" instrument som ger hastigheten analogt och sträckan digitalt. Jag har en sumlogg som jag inte använder, instrumentet ligger i arbetsrummet men propellern sitter fortfarande under båten. Jag ska försöka ta bort den efter upptagningen. Ett blad är skadat, men det går nog att åtgärda. Får se om jag kan ta bort den utan att skada den ytterligare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 19 September , 2015 Ja, om man vill ha en app finns det flera, men jag vill ha ett"vanligt" instrument som ger hastigheten analogt och sträckan digitalt. Jag har en sumlogg som jag inte använder, instrumentet ligger i arbetsrummet men propellern sitter fortfarande under båten. Jag ska försöka ta bort den efter upptagningen. Ett blad är skadat, men det går nog att åtgärda. Får se om jag kan ta bort den utan att skada den ytterligare. Sumlogg och delar till dom har ett ansenligt värde! Sålde en givare med propeller för några år sedan, fick så mycket betalt att jag skämdes. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Beeblebronx Postad 20 September , 2015 "Tyvärr är det ont om GPS-loggar med tripmätning." Inte då, finns flera, denna tycker jag om: MotionX Jag tolkade frågan från ts, att denne ville ha ett fysiskt instrument. Det jag har sett instrument med tripp, men dessa tappar sträckan när de blir strömlösa. Man kan väl ha matning hela tiden, men för mig är det inte optimalt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 20 September , 2015 TS har väl något slags instrument men ingen (fungerande) givare? Troligen är givaren ganska dyr. Ett billigt sätt att se farten är en app i telefonen om man nu inte har en plotter. Annars finns ju fartfunktionen i många ekolod. Vill man ha trippmätare och dessutom vet var man varit så är en app i telefon väldigt smidig. Vill man snabbt se hur förändringar i trim påverkar farten så är den vanliga loggen nog det bästa, GPS-baserade system är nästan alltid lite tröga. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gladius 26 Postad 20 September , 2015 Jag har en GPS logg med trippmätare! Närmare bestämt en sån här: http://www.wemasystem.se/gpslogg-silverline-digital-kompl-kanalig-p-229.html Fast jag gav inte ens hälften av vad den kostar i den här länken. Köpte den förra året men tyvärr kommer jag inte ihåg varifrån jag köpte den. Med vänlig hälsning Gladius Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Beeblebronx Postad 20 September , 2015 (redigerade) TS har väl något slags instrument men ingen (fungerande) givare? Troligen är givaren ganska dyr. Ett billigt sätt att se farten är en app i telefonen om man nu inte har en plotter. Annars finns ju fartfunktionen i många ekolod. Vill man ha trippmätare och dessutom vet var man varit så är en app i telefon väldigt smidig. Vill man snabbt se hur förändringar i trim påverkar farten så är den vanliga loggen nog det bästa, GPS-baserade system är nästan alltid lite tröga.[/quote TS har väl något slags instrument men ingen (fungerande) givare? Troligen är givaren ganska dyr. Ett billigt sätt att se farten är en app i telefonen om man nu inte har en plotter. Annars finns ju fartfunktionen i många ekolod. Vill man ha trippmätare och dessutom vet var man varit så är en app i telefon väldigt smidig. Vill man snabbt se hur förändringar i trim påverkar farten så är den vanliga loggen nog det bästa, GPS-baserade system är nästan alltid lite tröga. App.baserat tingeltangel är varken kul när det gäller instrument eller navigation Jag vet inte hur intresserad motorbåtsägaren är av trim (graden av fladder i textilier) Men detta hittade jag i gömmorna ] Redigerad 20 September , 2015 av Beeblebronx Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Beeblebronx Postad 23 September , 2015 Inget intresse av loggen? Den kommer från min Vega. Den går till 15 knop. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser