aftersun 1 Postad 28 September , 2015 Grymt bra, då provar jag att koppla röd och svart laddkabel till samma batteri, ladda och därefter mäta alla batterierna igen för att se om dom är parallellkopplade. Rätt uppfattat? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
aftersun 1 Postad 28 September , 2015 Köpte en CTEK M200 och har kopplat den till ett av batterierna för laddning. Ska mäta alla imorgon för att se om dom verkligen är parallellkopplade. Måste jag koppla loss allt från polerna innan jag mäter? Det verkar inte finnas mycket tillbehör, ex snabbkontakt för M200 då den levererades med fast anslutning Eyelet M10. Vet ni hur man kan gå tillväga där? Jag skulle vilja ha snabbkopplingar på startbatteriet och på ett av de övriga batterierna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lintott 1 862 Postad 28 September , 2015 Comfort Connect Eyelet 10 mm säljs som tillbehör. http://www.ctek.com/se/sv/chargers/Comfort%20Connect%20Eyelet%20M10 Om din tillbehörshandlare inte har hemma så brukar de beställa hem den typen av tillbehör. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
aftersun 1 Postad 29 September , 2015 Men det funkar väl inte, det sitter ju fasta M10 Eyelet på laddaren idag? Om jag vill sätta snabbkopplingar på batterierna ska ju dessa snabbkopplingarna anslutas till de fasta M10 Eyelet kontakterna från laddaren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser