Jiell 4 Postad 15 September , 2015 Har haft 2 st. 5 litersdunkar med diesel och åkt runt med i 4 säsonger/år, vågar jag fylla i dessa 10 liter i tanken nu innan upptagning tror ni? en är i plåt och en är i plast VP D3 190 är motorn och ca 90% fylld tank nu Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 15 September , 2015 Vilken typ av diesel är det? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
trewq 591 Postad 15 September , 2015 Jag gör tvärtom, tappar över dieseln i dunkar över vintern så att eventuella bakterier får växa i dunkarna. När jag häller tillbaka på våren fastnar den svarta geggan i silen i tratten. Hittills inga problem. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jiell 4 Postad 15 September , 2015 sjötapps diesel utan RME (brukar det väl heta) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 15 September , 2015 Sortera bort vattnet och skräpet så går det bra att spara rätt länge i tank eller dunk. Jag stänger till avluftningen och drar åt tanklocket. Då andas inte tanken och får inte in fuktig luft som kan kondensera. En dunk är ju bättre i detta fall. Beträffande tank ska man väl egentligen ha nåt "sprängbleck" när man stänger till helt men skulle tro att dieseln inte gasar så som bensin kan göra om det blir varmt. Dessutom, på vintern som väl detta gäller tenderar varken bensin eller dieseltankar bli så värst varma så nåt bleck kan sprängas. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser