Gå till innehåll
måndag 02 december 2024
Alexander177

Problem med suzuki dt65 från 1980

Rekommendera Poster

Hallå där min suzuki dt65 (ca1980 2cylindrar) beter sig rätt märkligt just nu.

Det är så att den går o jämt på tomgång, gasar man upp så går den inte ner igen så de blir ett jäkla ryck när man ska lägga i växeln.

Sen är det så att den går riktigt risigt när man ska åka iväg nästan att den dör på låga varv, så man måste lägga gasen i botten på en gång, även då blir det helt plötsligt ett jäkla ryck.

Den går jättebra på halv full gas till max gas, men under halv gas mindre bra.

Kör man i trollingfart så går det en stund, den dör efter ca 5 min efter det blir den jäkligt svår startad.

Bränslepumpen har helt nytt membran, nya tändstift (rätt tändstift för denna motorn är på), förgasarna är ny rengjorda.

Jag är rätt färsk med denna motorn, hoppas nån har nåt tips om vad det kan vara.

Mvh Alex

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vet inte om det här är till nån hjälp men jag hade en svårstartad DT75 -89 Tomgången var ojämn också. Bytte ut allt och rengjorde noga under två års tid!

Inget hjälpte....

....förän jag utraljuds tvättade alla tre förgasarna!

Båtmotorn blev som ny och startar numera direkt.

Din motor är gammal och det kan mycket väl sitta nån gucka inne i de pyttesmå kanalerna i förgasarna.

Kolla alla vacumslangarna också när du ändå håller på så att de inte är spruckna och checka att reed ventilerna håller tätt (mät m bladmått)

Har du ingen verkstadshandbok så köp en!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...