Mickebat 0 Postad 13 September , 2015 Jag e ny här och vill ha råd inför affär. Jag har haft mina olika båtar på en marina i medelhavet under tiotals år. På gården har det stått en båt från sent 80tal. I ca 25år För några årsedan stoppade mekanikern och ägaren utav verkstaden, i 2 nya dieselar. 2x V8 Mercrusier För att han fick båtskrovet av ägaren. Motorerna och inredningen var slut Så dynor och motorer m.m är några år gammal ---MIN STORA FRÅGA--- Är denna V-skrovade sportbåten som är 40fot och stått i solen i ca 25 år. UV skadad av solen? Hur påverkas skrovet ? Blir glasfiberplast mjukt eller hårdare med åren? Kan jag testa skicket på något vis? Tyvärr gick verkatads ägaren bort. Förra hösten. När han stog och winschade upp en RIB. Och blodpulsården gick av och han föll ihop. Nu står hans fru och 18-åriga dotter med flera båtar & vattenskotrar, truckar m.m på gården. Och lever sega dagar i ett svårt ekonomiskt läge.. Samtidigt som jag vill hjälpa dem ekonomiskt, och köpa en fin båt med kanon motorer i. Behöver jag tips SNABBA SVAR MOTTAGES GÄRNA Mvh Micke meck Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Funkis 143 Postad 14 September , 2015 Gissningsvis klarar skrovet att stå i solen. Inredning kan givetvis ta skada av sand, skadedjur, läckor osv osv. Du bör ha budget för att byta ut alla gummiledningar ( värmen tar dem väl till slut ) men i övrigt är det rejäl TLC som gäller. Ibland blir fönster korniga också samt skylights. Dock, att kolla när det gäller läckor, så brukar tätningsmassan under beslag på däck ge sig med läckor som följd. Om det är ett sandwichdäck kan det blivit följdskador? Knacka på däcket och där det låter ihåligt kan det finnas en underliggande skada. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser